Se avtomobilistični spektakel poslavlja iz Ilirske Bistrice?

Zadnji avgustovski vikend je že vrsto let rezerviran za gorsko-hitrostno avtomobilistično dirko GHD Petrol Ilirska Bistrica, ki letos morda še zadnjič gostuje na zahtevni progi proti Šembijam.

Dagmar Šuster (desno) se boji črnega scenarija za gorsko-hitrostno avtomobilistično dirko v okolici Ilirske Bistrice. Foto: Picasa
Dagmar Šuster (desno) se boji črnega scenarija za gorsko-hitrostno avtomobilistično dirko v okolici Ilirske Bistrice. Foto: Picasa

LJUBLJANA > Vodilni možje avtomobilističnega spektakla, ki vsako leto ob koncu poletja na progo med Ilirsko Bistrico in Šembije privabi nekaj tisoč ljubiteljev bencinskih hlapov, se že dlje časa ubadajo s finančnimi težavami pri izvedbi dirke. Organizatorji obenem bentijo zaradi slabe odzivnosti domačih sponzorjev, pogrešajo pa tudi večje zanimanje medijev, saj gre po njihovih besedah za eno izmed najbolj odmevnih športnih prireditev v Sloveniji. “To je avtomobilistična prireditev najvišjega ranga, saj bo letos na njej nastopilo skoraj devetdeset odstotkov najboljših gorskih voznikov na svetu. Gledalci bodo lahko uživali v vožnjah najboljših dirkačev, ki se borijo za naslov evropskega prvaka in takšne dirke si zaslužijo več pozornosti. V Sloveniji imamo na Gorjancih, v Lučinah in Ilirski Bistrici tri vrhunske gorske dirke z mednarodno konkurenco, pogrešamo pa več manjših dirk. Zanimivo je, da je na sporedu več relijev, čeprav je organizacija gorskih dirk bistveno lažja,” je pred dnevi pojasnil direktor Zveze za avtošport Slovenije AŠ 2005 Dagmar Šuster. Javno je tudi izrazil nezadovoljstvo z odzivom lokalne skupnosti v Ilirski Bistrici.

> Kot razumemo, vas odnos domačinov do bistriške dirke zelo jezi?

“S podporo domačinov pri organizaciji dirke nikakor nismo zadovoljni. Z izjemo občine, na čelu z županom Emilom Rojcem, podjetja TIB Transport, ki nam že desetletja omogoča postavitev servisne cone in boksov na svojem zemljišču, ter nekaterih manjših sponzorjev, smo nad zainteresiranostjo ostalih razočarani. Vsi samo sprašujejo, kaj bodo dobili v zameno za pomoč, nihče pa ne vpraša, kaj mi potrebujemo. Če se ne bo nič spremenilo, bomo dirko verjetno že naslednje leto preselili drugam.”

> So odnosi z lastniki zemljišč končno urejeni?

“Lastnike zemljišč, kjer so urejene pešpoti za gledalce ter gostinski prostori, zanima le višina odškodnine, čeprav jim, resnici na ljubo, ne delamo velike škode. Z Občino Ilirska Bistrica se že nekaj časa pogovarjamo, da bi to zadevo uredili s koncesijami. Moram poudariti, da je dan po dirki cestišče urejeno bolj kot katerikoli dan v letu. Poskrbimo, da je cesta pometena in očiščena, podobno pa je tudi s tribunami za obiskovalce. V pripravi je projekt preplastitve ceste in ureditve dodatnih varnostnih ograj, tako da tudi na takšen način prispevamo k boljšemu stanju ceste.”

> Imate načrt, kako bi lahko privabili lokalno skupnost k aktivnejšemu sodelovanju?

“Naše društvo omenjeno dirko organizira zadnja tri leta, prizadevamo pa si, da bi v Ilirski Bistrici ustanovili društvo, ki bi prevzelo organizacijo. Menimo, da bi bil to najboljši način in sedaj tudi pripravljamo razpis za novega organizatorja. Zavedati se moramo, da dirka že 21 let v Ilirsko Bistrico privablja na tisoče ljubiteljev avtomobilskega športa, precejšen dobiček pa se ustvari tudi z nočitvami dirkačev in njihovih spremljevalcev. Dirka je vsekakor koristna za samo občino. Letos me je dodatno negativno presenetilo nezanimanje domačih gostincev, ki niso bili pripravljeni sodelovati pri prireditvi. Tako bo gostinske storitve izvajal ponudnik iz drugih krajev. Naš namen sicer ni, da bi se ljudje na naših dirkah opijali, temveč jim želimo ponuditi dirkaške užitke.”

> Kako vam ob vseh omenjenih težavah sploh uspe zagotoviti ustrezen proračun?

“Stroški dirke so iz leta v leto nižji, letos pa smo jih še bolj radikalno znižali. V letih 2013 in 2014 smo velik del stroškov pokrili s pomočjo sponzorjev, letos pa bo vse skupaj precej težje, saj so nam nekateri večji sponzorji obrnili hrbet v zadnjem trenutku. Cene vstopnic ostajajo iste, proračun pa bomo zakrpali s pomočjo ostalih sponzorjev in prijavnin tekmovalcev. Na koncu je vendarle najbolj pomembno, da se nikomur od udeležencev nič ne zgodi, zato pri varnosti ne varčujemo. Upam, da bo vse skupaj potekalo brez težav, od Bistričanov pa je odvisno, ali bo dirka tudi naslednje leto potekala na tej progi. Vsekakor bo dirka ostala v Sloveniji, po koncu letošnje prireditve pa se bomo odločili, kako naprej.”

SIMON MALJEVAC


Najbolj brano