Rohnelo bo prvi vikend v septembru

Letošnja mednarodna gorsko-hitrostna avtomobilska dirka v Ilirski Bistrici bo že 22. in ponovno bo štela za evropsko prvenstvo. Zato se bodo na tradicionalni progi do Šembij tudi letos zbrali najboljši evropski vozniki, po tradiciji številni gledalci pa bodo imeli priložnost navijati tudi za cvet slovenskega avtošporta.

Francoz Lionel Regal je pred desetletjem najhitreje prevozil 
progo med Ilirsko Bistrico in Šembijami.
Francoz Lionel Regal je pred desetletjem najhitreje prevozil progo med Ilirsko Bistrico in Šembijami. 

ILIRSKA BISTRICA > Na Bistriško se pridejo preizkusiti tudi tisti, ki sicer na gorskih dirkah ne nastopajo pogosto. Gre pač za nekakšno dirkaško svetišče, kar je dirka v Ilirski Bistrici z leti vsekakor postala. Ko na dirkah v tujini poveš, da si iz Slovenije, namreč to dirko domala vsi poznajo.

A do tega je bilo potrebno prevoziti dolgo in naporno pot v več kot 22 letih. Vse se je namreč začelo leta 1994, ko je domači dirkaški zanesenjak Miro Gardelin z ekipo zagnanih somišljenikov povabil najboljše slovenske mojstre volana na nekakšno “dirkaško veselico” na Mašun. Sredi snežniških gozdov so preživeli čudovit dan v druženju in atraktivnih vožnjah ter zasejali idejo o pravi gorski dirki. Že naslednje leto se je v koledarju državnega prvenstva znašel nov organizator in nov odsek ceste.

Že takrat je prišlo nekaj tujih voznikov, v glavnem zahodni sosedje. Toda z zagnanim delom je ugled dirke v Ilirski Bistrici rasel iz sezone v sezono, na asfaltu proti Šembijam pa so svoje znanje in sposobnosti vsako leto kazali številnejši vse bolj znani tuji dirkači. In ne le iz sosednjih Avstrije in Italije ter tradicionalno Hrvaške, pač pa tudi ostalih držav, ki na stari celini nekaj pomenijo v gorsko-hitrostnem avtomobilizmu. Vzporedno z rastjo kakovosti in konkurenčnosti nastopajočih voznikov je rasla tudi kakovost izvedbe tekmovanja. Ekipa okoli duše dirke Mira Gardelina je pridobivala izkušnje z organizacijo dirke in z obiski na najbolj znanih tujih tekmovanjih, z izdatno podporo lokalne skupnosti pa so vsako leto spreminjali in izboljševali tudi cestni odsek proti Šembijam. In tako bo tudi letos, saj so cesto na nekaterih mestih ponovno preplastili z novim in bolj oprijemljivim asfaltom, kar je sicer skoraj vsakoletna praksa. Postavili so nekaj novih dvojnih odbojnih ograj, urejajo pa tudi pešpot, ki gledalce vodi ob vsej dolžini proge.

Ob upokojitvi Mira Gardelina je izvedbo dirke prevzel drugi organizator, kar je povzročilo nekaj kratkih stikov na relaciji z lokalno skupnostjo. A v zadnjih letih sta občina in župan osebno zgladila vse težave, pokazala veliko interesa za ohranitev mednarodnega tekmovanja v kraju in tako se zdaj dirka v Ilirski Bistrici spet vrača na pota stare slave. Poseben pečat ji daje tudi veljavnost za evropsko prvenstvo, ki je v gorsko-hitrostnem avtomobilizmu najvišja raven tekmovanja. Evropski prvak je namreč neuradno najboljši gorski voznik na planetu. In boj za ta naslov poteka tudi na petkilometrskem odseku ceste med Ilirsko Bistrico in Šembijami.

Naloga, ki ostaja za prihodnje sezone pa je, da organizacijo spet prevzame kakšno domače društvo, saj dirko v zadnjih treh letih pripravlja kar panožna zveza AŠ2005, kar je svojevrstna posebnost. Ampak ta podatek tudi pove, kako je dirka v Ilirski Bistrici pomembna za slovenski avtomobilski šport.

RN


Najbolj brano