Pristaše kraljevega kluba je zajela James-manija

Največje odkritje nedavno končanega svetovnega prvenstva James Rodriguez tudi po končanem mundialu polni naslovnice svetovnih medijev. Real Madrid je samo v dveh dneh na njegov račun zaslužil približno enajst milijonov evrov.

James Rodriguez, zvezdnik zadnjega svetovnega prvenstva postavlja tudi finančne mejnike
James Rodriguez, zvezdnik zadnjega svetovnega prvenstva postavlja tudi finančne mejnike 

MADRID > Simpatični 23-letnik je v senco pahnil prvi ikoni nogometnega šovbiznisa Cristiana Ronalda in Lionela Messija. Po izvrstnih predstavah v Braziliji in šestih doseženih golih se mu je izpolnila velika želja. Postal je član madridskega Reala. Ta je za Kolumbijca globoko segel v žep ter Monacu odštel približno 80 milijonov evrov odškodnine. Rodriguez je v španski prestolnici dobil dres z najbolj cenjeno številko 10 in nenadoma sprožil pravo norijo. Utrdil se je kot globalna zvezda, ki se z otroško sijočim pogledom prikupi številnim navijačem. Ti so ga takoj vzeli za svojega. V Realovi uradni trgovini v Madridu so samo v prvi uri po uradni predstavitvi igralca na stadionu Bernabeu prodali kar 900 majic z njegovim imenom in desetico na hrbtu. Argentinska marketinška agencija Euromericas sport marketing, ki je med drugim tudi partner znamke Adidas, Uefa, Barcelone, Bayerna, ameriških profesionalnih lig ter številnih blagovnih znamk izven športa, je sporočila, da je bilo v samo 48 urah po vsem svetu v običajnih in spletnih trgovinah prodanih kar 345.000 dresov Jamesa Rodrigueza. Pri agenciji govorijo o pravi James-manii, saj izračun pokaže, da je bilo na uro prodanih kar približno 7200 majic.

Gre za rekordno prodajo dresov kateregakoli športnika v prvih urah po prestopu v nov klub. S takšnim trendom bo dosežek milijona prodanih dresov Crisitana Ronalda v eni sezoni kmalu potolčen. Strokovnjak za športni marketing Gerardo Molina pojasnjuje: “Pričakujemo, da bo prodaja Rodriguezovih dresov še naraščala in bo dohitela prodajo Ronaldovih majic. Kljub temu, da je imel Real v svojih vrstah same svetovne ase, od Figa, Zidana, Beckhama, Ronalda, se še ni zgodilo, da bi bilo ob njihovih prihodih igralcev tako povpraševanje po dresih.”

Ob predpostavki, da vsak originalen dres znamke Adidas, ki je uradni opremljevalec in tehnični sponzor Real Madrida, stane 100 evrov, je zaslužek od prodaje že danes ogromen. Znaša namreč 34,5 milijona evrov. Celotna vsota vendarle ne bo pristala na klubskem računu. Real in nemška multinacionalka naj bi neuradno imela glede prodaje dresov dogovor, da 30 odstotkov izkupička ostane v klubski blagajni, preostalih 70 odstotkov pa pripada proizvajalcu opreme. Tako znašajo prihodki Madridčanov iz prvih dveh dni prodaje kar enajst milijonov evrov, kar pa je že nekaj manj kot 15 odstotkov sicer astronomske cene, ki jo je pred dnevi evropski prvak plačal Monacu za podpis Kolumbijca.

Prvi so sicer majice moštva na trgu ponudili pri angleškem klubu Leeds United v letu 1973. Lani so največ originalnih dresov na svetu prodali prav pri Realu. Številka se je ustavila pri 1,4 milijona, od tega so samo majice z Ronaldovimi imenom dosegle okrogel milijon prodanih izdelkov. Na drugem mestu se je znašla Barcelona z 1,15 milijona prodanih tovrstnih artiklov, na tretjem pa je londonski Chelsea z 910.000 prodanimi tekmovalnimi majicami. Nemški Bayern se lahko pohvali s prodajo 880.000 dresov. Sledita Liverpool in Arsenal s približno 800.000 prodanimi majicami, precej pa so v lanskem letu zaostali trije italijanski giganti - Juventus je prodal 480.000 majic, Inter 425.000, Milan pa 350.000. Med igralci je kakopak “slavil” Cristiano Ronaldo, na drugem mestu je Lionel Messi, tretji pa Meszut Özil. Sledita Manchestrova asa Robin Van Persie in Wayne Rooney. Na globalnem trgu naj bi imel nemški Adidas kar 38-odstotni delež, ameriški Nike pa 36-odstotnega. Tretja Puma ima le približno osem odstotkov tržnega deleža. Obe multinacionalki, ki imata na trgu očiten duopol, saj kontrolirata svetovno tržišče proizvodnje športne opreme, se iz leta v leto borita za najboljše klube, ki jih izdatno finančno podpirata. Očitno se jima to zelo izplača.

PETER MARAŽ


Najbolj brano