Prestol čaka novega prvaka

Pred vrati je 71. sezona formule ena, ki se v zgodnjih jutranjih urah po našem času začenja s prostimi treningi v avstralskem Melbournu. Z gotovostjo lahko trdimo, da bo prinesla novega svetovnega prvaka.

Nico Rosberg je lani osvojil naslov svetovnega prvaka v 
formuli ena. Kdo ga bo nasledil?
Nico Rosberg je lani osvojil naslov svetovnega prvaka v formuli ena. Kdo ga bo nasledil?  

NOVA GORICA > Nemec Nico Rosberg se je kmalu po zmagoslavnem zaključku leta 2016 odločil, da ne bo branil naslova. Najresnejši kandidat, da zapolni izpraznjeni prestol, je kljub ugibanjem, ali bi se prevlada mercedesa lahko končala, seveda njegov nekdanji moštveni kolega Lewis Hamilton, ki je bil najboljši v letih 2014 in 2015.

Drugi voznik bo formalno in tudi dejansko Finec Valtteri Bottas. Razmerja zmag (53:0), ki so prepričljivo na strani Britanca, v formuli ena sicer še zdaleč niso edino merilo za primerjavo dirkačev. Bottas pri sicer solidnem Williamsu ni mogel iztržiti kaj več od devetih stopničk zmagovalnega odra med letoma 2013 in 2016. Je pa v tem obdobju utrdil status stanovitnega dirkača, ki redko zataji. Prav zanesljivost pa po Rosbergovemu odhodu pri nemški hiši iz Stuttgarta tudi potrebujejo. Hitrost s Hamiltonom namreč že imajo. Vse skupaj bi lahko spet dalo zmagovito kombinacijo.

V letošnjem koledarju formule ena je 20 dirk. Lani je bila z Veliko nagrado Nemčije v Hockenheimu ena več. Tudi letos bo svetovno prvenstvo končano v Abu Dabiju, 26. novembra. Ob Rosbergovem slovesu pa je glavna novost, da vrsto let nepogrešljivi Bernie Ecclestone ni več prvi mož formule ena, ki je od lani v lasti ameriškega medijskega podjetja Liberty Media, od koder prihaja novi vodilni Chase Carey. Zanimivo bo tudi videti, kako se bodo na stezi obnesle spremembe pri dirkalnikih, ki so večji ter predvidoma tudi hitrejši.

Večina nepristranskih privržencev formule ena bi si seveda želela v najboljšem bolidu videti čudežnega dečka dirkaškega športa, Maxa Verstappna, kar bi prineslo vznemirljivo, a verjetno tudi eksplozivno mešanico v moštvu. Ni pa s tem rečeno, da bomo prikrajšani za razburjenja, ki jih ponujajo dvoboji dirkačev v različnih moštvih. Nizozemec, ki je z 19 leti že obnorel dirkaški svet, je ostal zvest Red Bullu. Avstrijsko moštvo pa je s Sebastianom Vettlom obvladovalo sceno v formuli ena med letoma 2010 in 2013, torej pred vzponom mercedesa.

Adrian Newey v vlogi tehničnega direktorja vedno zbuja upanje, da se lahko izcimi nekaj velikega. Res pa je, da predsezonska testiranja s simulacijo dirke, ki jo je opravljal sicer hitri Avstralec Daniel Ricciardo, za Red Bull niso bila spodbudna. Še posebej, če jih primerjamo s Ferrarijem, pri katerem se nadejajo, da bodo letos vendarle stopili iz dolge Mercedesove sence. Natanko deset let je od zadnjega dirkaškega naslova, ki so ga osvojili pri ekipi iz Maranella. Zanj je poskrbel Finec Kimi Raikkönen, a največ upov pri Ferrariju polagajo prav v Vettla, ki so ga iz Red Bulla pripeljali ravno zavoljo šampionskega niza.

Nekaj podobnega velja še za eno tradicionalno ekipo formule ena McLaren, ki je pred dvema letoma v svoje vrste spet zvabila Fernanda Alonsa. Španec je v dirkaškem cirkusu svojčas veljal za najboljšega, a po dveh zaporednih naslovih z Renaultom v letih 2005 in 2006 pri izbiri nadaljnjih ekip ni imel najsrečnejše roke. Tudi letošnji kazalci McLarnu ne obetajo izhoda iz krize. Ali pač. Prve delne odgovore bo dala že nedeljska Velika nagrada Avstralije. ALEŠ SORTA


Najbolj brano