Od penine do ognjemeta

Za severnoprimorske člane srebrne odbojkarske reprezentance, Janija Kovačiča, Dejana Vinčiča in Sama Miklavca se je proslavljanje uspeha v Kanalu in Novi Gorici nadaljevalo še v ponedeljek zvečer in včeraj popoldne.

Takole je Jani Kovačič na glavnem kanalskem trgu pozdravil
domače privržence odbojke.   Foto: Igor Mušič
Takole je Jani Kovačič na glavnem kanalskem trgu pozdravil domače privržence odbojke.  Foto: Igor Mušič

KANAL, NOVA GORICA > V Kanalu je bil ob ponedeljkovem večernem prihodu člana prve postave srebrne reprezentance z odbojkarskega evropskega prvenstva, domačina Janija Kovačiča, še drugi krajevni praznik letos. V mestecu, kjer je odbojka daleč najpomembnejša postranska stvar na svetu, je junaka z baklami in ognjemetom pričakal nabito poln trg. Prireditelji - občina, krajevna skupnost in OK Salonit Anhovo - pa so na slavnostni oder povabili še enega odbojkarskega junaka - Jureta Okrogliča, ki je z mladinsko reprezentanco na SP osvojil sedmo mesto.

Kovačičeve prve korake (tedaj mu je bilo komaj pet let) je opisal legendarni učitelj najmlajših odbojkarjev v kraju (s skoraj polstoletnim stažem), Ivan Markič. “K Janijevemu uspehu nisem veliko prispeval. Sem se pa trudil in se včasih tudi jezil. Selektor Giani Slovencev ni naučil igrati. To smo vas naučili doma. Sem pa ponosen na to, da sem sodeloval pri sadovih, ki so nastali po tem, ko je Giani znanje naših fantov povezal v vrhunsko celoto.”

Novogoriški župan Matej Arčon je sprejel tudi navijaško skupino Go Volleyja, ki je bila na nedeljskem finalu ena številnejših slovenskih skupin. Po sobotni zmagi Slovencev v prvem polfinalu so Novogoričani s pripravljenimi avtomobili čakali na izid drugega. Ko je bilo opolnoči jasno, da so Bolgari izgubili s Francozi, so se odpravili na enajsturno pot na finale v Sofijo, saj so vedeli, da bodo do vstopnic gotovo prišli. Če bi bili Bolgari v finalu, niti nogometni stadion ne bi bil dovolj velik za vse.

Kovačič je nato s tresočim glasom podoživel svoj dosedanji vrhunec kariere v Sofiji: “Kljub porazu v finalu smo bili neizmerno srečni. Nihče od nas si ni mislil, da bomo prišli tako daleč, smo pa odigrali vrhunsko ekipno odbojko. V diskoteki smo nato slavili do odhoda avtobusa na letališče in nato še v Ljubljani. Preden sem prišel med vas, sem bil doma le uro in pol, da sem pripravil kovčke, ker že ponoči odhajam na letališče, saj moram biti naslednji dan dopoldne že na uradnem fotografiranju v mojem klubu v francoskem Cannesu. Upam, da se bomo še kdaj za nekoliko več časa srečali ob takšnih priložnostih.”

Ravnateljica osnovne šole Milka Zimic mu je podarila šolsko glasilo iz časov, ko je Jani s šolsko ekipo vrstnikov že krojil državni odbojkarski vrh. “Uspeh pride takrat, ko se zavemo, da so vse ovire samo izzivi,“ je poudarila eno od življenjskih vodil šampionov. Župan Andrej Maffi je po izročitvi umetniške slike dejal: “O Janijevemu uspehu skoraj ni več kaj povedati. Na TV zaslonih smo videli vse. Čestitke si zaslužijo tudi vsi, ki so ga podpirali na njegovi poti, ki je pripeljala do prvega evropskega srebra v 65-letni zgodovini kanalske odbojke.”

Podpredsednik OK Salonit Anhovo Ivan Vidič je slavljencu izročil vazo v barvi Soče in poudaril: “Tako velik uspeh ne more biti slučaj. Slučajen je lahko le spodrsljaj. Biti v vrhu v evropski odbojki pomeni biti med najboljšimi v svetovni.”

Čas proslavljanja uspehov naših odbojkarjev se je za Primorce iztekel včeraj popoldne v Novi Gorici, kjer sta si družini ustvarila prvi organizator igre Dejan Vinčič in pomočnik selektorja, Samo Miklavc. Vinčiču so mini sprejem najprej pripravili sosedje v stanovanjskem bloku, nato pa je slavljenca skupaj z družinama in navijači Go Volleyja, katerega trener je Miklavc, sprejel novogoriški župan Matej Arčon z besedami: “Vesel sem, da je tudi Goriška del te zgodbe, še posebej, ko se spomnim enega od naslovov v italijanskem tisku, ki je namigoval na to, da se bodo Italijani na tekmi z nami zabavali. Na koncu smo se zabavali mi.“

Dejan Vinčič je izjemno vzdušje med Slovenci v drugem delu EP strnil: “Do finala nismo več pomislili, da bi lahko izgubili. Pred finalom je bilo malo časa za počitek. Tam se je s Francozi že poznalo, da smo se nekoliko izpraznili. Zaradi zapravljenega vodstva v drugem nizu in končnega poraza je še malo grenkega priokusa.”

Pomočnik selektorja Samo Miklavc je poudaril izjemno vero selektorja v fante: “Ko je vodja ekipe Damjan Marinko na dan tekme s svetovnimi prvaki Poljaki vprašal selektorja, kdaj naj naslednji dan rezervira letalske karte, mu je selektor predložil plan dela za tisti dan, ki je vseboval vse običajne dnevne aktivnosti prejšnjega dne. O kakšnem potovanju ni bilo niti besede. Po zmagi s Poljsko nato ni bilo nikogar, ki ne bi jokal. Giani nas je zelo povezal in je bil velik zgled kot strokovnjak, delavec in družinski človek.”