Od Madžarske do Banjšic

Sredino srečanje dirkačev je povsem napolnilo novogoriški klub Go Adventure. Njegova posadka se je z gosti veselila petega mesta na terenskem reliju za SP na Madžarskem, predstavljen pa je bil tudi septembrski reli Nova Gorica.

Darij Novak in Darko Peljhan sta  z VW amarokom na reliju   za 
SP na Madžarskem zasedla peto mesto v kategoriji T 1.2. Foto: Mario Ravaccia
Darij Novak in Darko Peljhan sta z VW amarokom na reliju za SP na Madžarskem zasedla peto mesto v kategoriji T 1.2. Foto: Mario Ravaccia

NOVA GORICA >Gonilna sila kluba Go Adventure, Darij Novak, ki se ob delu oralnega kirurga že 21 let ukvarja z dirkanjem po brezpotjih - od Namibije do Čila - se je tokrat predstavil z novim sovoznikom, večkratnim državnim prvakom v klasičnem reliju, Darkom Peljhanom . Njun prvi skupni uspeh predstavlja osvojeno peto mesto v kategoriji T 1.2 na reliju terenskih vozil za svetovno prvenstvo, ki je bil prejšnji teden na Madžarskem. Dirkala sta s sodobnim (dve leti starim) Volkswagnovim terenskim poltovornjakom amarok z 220 konjskimi močmi. Zmagovalec kategorije in tudi absolutne razvrstitve je bil sloviti Katarec Nasser Al Attiyah, ki je bil s precej lažjim, a podobno močnim minijem all 4 v kategoriji najhitrejši tudi na slovitem reliju Dakar.

Novak je v opisu štiridnevnega madžarskega relija hitro razbil stereotipe o naši ravninski vzhodni sosedi: “Dirko smo začeli v moto športnem središču v Nyradu blizu Blatnega jezera, kjer je kar precej gričev, klancev in brezpotij. Ko smo hoteli ubrati dostopno bližnjico, smo na slabi cesti kmalu poškodovali prikolico za avtomobil. Tudi kasneje je bilo med 170 kilometri hitrostnih preizkušenj na dan pestro - posebej, ko smo se preselili na 30 kilometrov dolg vojaški poligon v bližini Veszprema. Marsikdo je obtičal v nevarnih protitankovskih ovirah, v blatu, velikih lužah, v drevesih ali pa je zadel skrite velike kamne. Tudi mi smo grdo poškodovali podvozje in ostali brez blatnika. Do polovice dirke so mehaniki že morali sneti obese, motor, menjalnik in diferencial, da bi popravil škodo.”

Posebne pozornosti na dirki sta bila deležna motociklist - paraplegik, ki je bil pritrjen na dirkalnik, ob njem pa je vozil spremljevalec in zmagovalec med tovornjakarji, veteran Dakarja, Čeh Martin Kolomy, ki je - na pol po zraku, napol po tleh - vozil Tatrino pošast z 980 KM in z 150 cm visokimi pnevmatikami.

Posadka Go Adventure Novak-Peljhan z že uigrano novogoriško spremljevalno ekipo se bo konec oktobra udeležila še ene dirke z SP terenskih vozil na Portugalskem.

Že veliko prej, 11. in 12. septembra, pa bodo ljubitelji dirk doma uživali na četrtem reliju Nova Gorica, ki bo letos prvič štel tudi za srednjeevropski pokal Mitropa. Tam bo Darko Peljhan seveda na vozniškem sedežu. Prvo predstavitev relija sta predsednik in sekretar organizacijskega odbora, Miran Terčič in Renato Hvala, opravila prav na večeru v klubu Go Adventure, poseben gost pa je bil Janko Slokar zodlično ohranjenim minijem iz leta 1969, ki je na primorskih cestah pred skoraj petimi desetletji nabral lepo število zmag.

Organizatorja, AMD Gorica in Avto športno društvo SAI iz Ljubljane, na novogoriškem reliju pričakujeta več kot 70 posadk iz srednjeevropskih držav in seveda najboljše Slovence, na čelu z branilcem državnega naslova, Idrijčanom Aleksom Humarjem. Glavne spremembe v primerjavi s prejšnjimi leti so po besedah Hvale naslednje: “Start in servisno območje bosta na ploščadi pred blagovnico Merkur v Kromberku, na prejšnjem prostoru za ta namen na Banjšicah pa bo srečanje lastnikov predelanih avtomobilov in prostor za pregrupiranje udeležencev relija. Hitrostnih preizkušenj bo za 25 kilometrov več kot lani in skupno več kot sto - večinoma po že znanih cestah na Banjški planoti. “

Dolžina relija, ki šteje še za pokal Alpe-Jadran, bo 270 km, organizatorji pa ta čas vabijo medse prostovoljce. Samo redarjev bodo potrebovali več kot sto.

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano