Niti nataliteta ne prinaša rešitve

Številni primorski nogometni klubi, predvsem tisti iz manjših krajev, so se v zadnjih letih znašli v podobno neugodnem položaju kot klub iz Kort oziroma Malije.

Fotografija je simbolična. Foto: STA
Fotografija je simbolična. Foto: STA

KORTE, MALIJA > Denarja je vse manj, otroci bežijo v klube z domnevno večjim ugledom, obstoj samih športnih društev pa je čedalje bolj odvisen od trme posameznikov in njihove ljubezni do nogometa. Nekdanjega drugoligaša Avtoplus iz Kort tako trenutno ohranjata pri življenju le še člansko moštvo in selekcija U-14.

Članska ekipa Avtoplusa po jesenskem delu sezone primorske nogometne lige ostaja v boju za napredovanje. Fantje trenerja Ivana Patariča bodo prezimili na drugem mestu. Imajo le točko manj od vodilne Plame, vendar morajo tudi še odigrati preloženo tekmo proti Renčam.

“S člansko ekipo si želimo nazaj v tretjo ligo in trenutno smo na dobri poti. Ker pa fantom ne moremo prav veliko ponuditi, od njih tudi ne moremo ničesar zahtevati. Naši fantje so amaterji, na dan tekem dobijo nekaj za pod zob, mogoče še del potnih stroškov. Podjetje Avtoplus ni več naš generalni sponzor, ime pa še naprej uporabljamo, saj še nismo spremenili statuta kluba,” je pojasnil član uprave kluba iz Kort Marino Kleva.

Položaj pri mlajših nogometaših pa je bolj zaskrbljujoč. V klubu iz zaledja izolske občine so največji problem prav otroci, predvsem zato, ker jih je premalo. Lahko bi našteli nekaj predlogov za povečanje natalitete v Kortah in okolici, a seveda le za šalo, saj tudi kakšen nepričakovan naval na izolsko porodnišnico ne bi rešil vseh težav. Mlade nogometaše namreč njihovi skrbni starši raje vozijo na treninge v Izolo ali celo v Koper. Kortežanski primer ni osamljen, saj se s podobnimi težavami srečujejo tudi v Šmarjah, Koštaboni in na Gažonu.

“Otroci potem v 'večjem' klubu sedijo na klopi ali celo na tribuni, ampak očitno starši mislijo, da je bolje tako, kot da bi trenirali in igrali tu na vasi. Zato letos ni bilo dovolj otrok in smo potem igralce selekcije U-13 prepustili MNK Izola, za U-14 pa smo naredili skupno ekipo, ki nastopa pod imenom Korte. Še nedolgo nazaj smo imeli tri ali celo štiri selekcije mladih nogometašev, sedaj pa imamo le še eno. Prav zato bi radi prihodnje leto spet začeli z U-8 in se že dogovarjamo po bližnjih šolah. Za starejše selekcije, na primer mladince, pa enostavno ni dovolj otrok,” je še povedal Kleva.

Sicer pri Avtoplusu poudarjajo, da z MNK Izola dobro sodelujejo. Sami priznavajo, da je pač Izola večji klub, a ima sodelovanje obojestranske koristi in brez tega ne gre. Doslej so na Maliji imeli kakovostno igralno površino, po tragični smrti vzdrževalca Janka Germeka pa je igrišče v slabšem stanju. To sicer ne bi smela biti nepremostljiva ovira, saj naj bi v kratkem le dobili novega vzdrževalca in stanje se potem lahko hitro popravi. Bolj nujno bi potrebovali več volonterjev za delo v klubu.

“Pogrešamo pomoč nekdanjih igralcev Avtoplusa, saj nas je trenutno v klubski upravi le pet. Miranda Rijavec, Danilo Medoš in jaz smo v klubu že 30 let in bi ga radi ohranili pri življenju, a danes nihče ne želi delati brez plačila. Ko pa enkrat zapreš vrata, je kasneje zelo težko ponovno začeti z ničle - primeri klubov s sosednjih hribov so nam dobro poznani,” je analizo stanja v kortežanskem klubu zaključil Kleva.

SANDI JERMAN


Najbolj brano