Na startu tudi traktorji

Sobotni tretji mednarodni reli Nova Gorica je sicer ponovno dobil italijanski prvak Claudio De Cecco, z zmago v konkurenci za DP pa je slovenski prvak še četrtič postal Idrijčan Aleks Humar.

290 štirikolesnih konjev Claudia De Cecca je bilo za konkurenco preveč Foto: Igor Mušič
290 štirikolesnih konjev Claudia De Cecca je bilo za konkurenco preveč Foto: Igor Mušič

BANJŠICE > V soboto zjutraj, ko bi se na Banjšicah nad Novo Gorico moral začeti novogoriški reli, ki je letos prvič štel za državno prvenstvo, je lilo kot iz škafa, travniki, ki so služili za bokse in servisno območje, pa so se spremenili v močvirja. Zato so imeli eno uro glavno besedo na startu prve izmed devetih hitrostnih preizkušenj traktorji domačinov, ki jim je glavni organizator, Renato Hvala, posebej hvaležen: “Zelo zadovoljen sem, da smo po takšnem začetku v izrednih razmerah reli pripeljali do srečnega konca brez telesnih poškodb. Svoj prvi reli za DP, ki je trikrat zahtevnejši od običajnega, smo dobro prestali. Ne vem, kako bi zmogli, če ne bi bilo požrtvovalnosti lastnika zemljišča Branka Strgarja in njegove družine, ki je organizirala vleko vozil in tehnike iz blata. V težkih razmerah gre posebna zahvala tudi 350 prostovoljcem, ki so od Kromberka pri Novi Gorici do Morskega pri Kanalu skrbeli, da je vse teklo kot mora.”

Najboljši rezultati slovenskega DP, absolutno, proga 77 km: 1. Aleks Humar - Florijan Rus (AMD Slovenija avto, clio R 3) 56:04,2, 2. Grega Premrl - Gregor Brešer (Unikatoy Postojna, citroen DS 3 R 3 T) 57:21,6, 3. Jani Trček - Vili Ošlaj (Beja Šport, mitsubishi lancer evo 9) 57:27,0, 4. Jernej in Tomaž Fakin (AMKK Aleš Ca Racing, rover MG ZR) 58.24,8.

Dopoldanski naliv, razmočene bankine, “oranje” pnevmatik dirkalnikov in bližnja srečanja njihovih podvozij s podlago so cesto spremenili v mešanico blata, kamenja, bencina in olja. Po njej se desetim izmed šestdesetih posadk ni uspelo prebiti do cilja 77 kilometrov dolgega relija z devetimi, pretežno gorsko zavitimi preizkušnjami, oplemenitenimi s skoki na grbinah daljših ravnin.

Dobrih tisoč gledalcev (nekatere skupine so kar šotorile) je spremljajo ogorčen boj za mesta v slovenskem prvenstvu. V absolutni razvrstitvi (tekmovali so še dirkači iz Italije, Avstrije in Češke) je še tretjič zmagal lanski italijanski prvak Claudio de Cecco. S progo je s štirikolesno gnano specialko peugeot 208 T 16 opravil v manj kot 55 minutah in s povprečno hitrostjo 84,42 kilometra na uro. Idrijski blisk Aleks Humar se je z le dvokolesno gnanim cliom R 3 trudil na vso moč, a je ob spoštljivi povprečni hitrosti 82,57 km/h zaostal za dobro minuto. Dve minuti in pol zaostanka za Italijanom je kot tretji absolutno pridelal postojnski voznik Grega Premrl s citroenom DS 3 R 3T.

Med desetimi posadkami, ki so odstopile, je bilo pet tujih, med domačimi pa tri primorske. Vse so zletele s ceste. Tik pred ciljem - v zadnjem gozdu - sta po zdrsu z mokre ceste med drevesi z obilico sreče dirko končala Idrijčana Jan Mrak in Luka Kuštrin. Pod avtom je bila namreč globoka in strma skalnata vrtača.

Takšen razplet je dve dirki pred koncem sezone Humarju že prinesel državni naslov. Idrijčan, ki je letos neporažen in je spričo četrtega zlata slavij že vajen, se je oblivanju s šampanjcem raje izognil, dogajanje pa je ocenil: “Razmere so bile zahtevne, ker so se spreminjale po odsekih - od mokrega in drsečega v gozdovih do suhega na odprtem. Težko je bilo izbrati prave pnevmatike. Zjutraj sva se s sovoznikom pri tem toliko uštela, da je postal lov na De Cecca nerealen. Zato sva v nadaljevanju s kontrolirano vožnjo le držala vodstvo v slovenski konkurenci. Vesel sem, da sem spet prvak, škoda pa je, ker konkurenca peša. Bolj je bilo zanimivo lani, ko je o vsem odločala šele zadnja dirka. Letos jo bom verjetno izpustil in se udeležil le še predzadnjega relija v Idriji.”

Omeniti velja, da je Humar dirkal s svojim lanskim avtomobilom, ki je tehnološko star osem let (kljub temu na prednji kolesi spravi spoštljivih 240 KM), De Cecco pa z za letošnjo razvitim štirikolesno gnanim avtomobilom z 290 KM. “Razlika je kot med yugom in novim cliom,” je razmerje moči ponazoril Humar, ki še ne ve, koliko bo denarja (in s tem ambicij) za naslednjo sezono.

Drugi primorski junak je bil mladi Grega Premrl, ki si je šele v zadnji hitrostni preizkušnji (tekmec se mu je približal že na sekundo) zagotovil drugo mesto pred veteranom Janijem Trčkom z mitsubishijem lancerjem evo 9. Uspeha se je vidno veselil: “Dan se je začel z izrednimi vremenskimi razmerami. Zaradi dežja in blata je bilo nekaj resnih situacij, a se je srečno končalo. Svoje je k temu pripomoglo izboljšanje vremena. Pozna se, da prvo sezono vozim avtomobil, ki je za dva razreda močnejši od prejšnjega. S sovoznikom sva previdna, saj je to sezona učenja in kaj posebnega v skupni razvrstitvi še ne pričakujeva.”

Primorska je imela še enega junaka, saj je v divziji 1 zmagal najhitrejši reli voznik s Krasa, Jernej Fakin - sicer celo četrti v slovenski absolutni razvrstitvi.

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano