Lig - zadetek v grapo

Letošnji 4. reli Nova Gorica bo ostal v spominu kot najkakovostnejši in najtežji doslej. K temu je precej prispevala nova hitrostna preizkušnja od Plavi na Lig in nato v Kanal, kjer so napake delali skoraj vsi - nekateri tudi svojo zadnjo na dirki.

Darko Peljhan se je že v soboto zjutraj skoraj znašel v ograji, 
kasneje pa je njegov avto ostal brez kolesa. Foto: Igor Mušič
Darko Peljhan se je že v soboto zjutraj skoraj znašel v ograji, kasneje pa je njegov avto ostal brez kolesa. Foto: Igor Mušič

KROMBERK > V soboto zvečer se je na cilju 4. relija Nova Gorica v razgovorih med posadkami in organizatorji kmalu izluščilo enotno mnenje, da je bil reli zelo težak in selektiven - na čelu s povsem novo hitrostno preizkušnjo Lig. Ta je bila z atraktivnim vzponom s Plavi in s še bolj divjim spustom v Kanal zadetek v polno, za nekaj posadk pa tudi zadetek v grapo. Novega izziva se je veselil tudi najstarejši dirkač v konkurenci DP, 58-letni domačin Slavko Komel, ki je z 22 let staro opel astro po prvem dnevu zasedal celo tretje mesto med Slovenci, a mu je avtomobil odpovedal že v soboto zjutraj.

Lig je dodobra premešal karte v razvrstitvi za državno prvenstvo. 20-kilometrsko deveto izmed enajstih hitrostnih preizkušenj si je po težkem boju za obstanek na cesti zapomnila večina posadk. Po prvem dnevu dvodnevnega novogoriškega relija je po dveh hitrostnih preizkušnjah vodil državni prvak, Idrijčan Aleks Humar (renault clio R 3 T). Dobro mu je kazalo še v prvem delu sobotnih hitrostnih preizkušenj, a se mu je zalomilo že pred Ligom, ko je moral menjati pnevmatiko. Po tem so se njemu in še nekaterim favoritom še dogajale napake, kar je s konstantno vožnjo, pa čeprav s šibkejšim vozilom, izkoristil Rok Turk in dobil reli v domači konkurenci.

V hitrih menjavah ostrih ovinkov, ravnin, valov in skokov na ozkem starem asfaltu je bolj kot moč vozil odločala koncentracija posadk. Humar je želel čim prej izničiti zaostanek zaradi menjave pnevmatike, a mu je že kmalu po startu zaradi prehitrega vstopa v ovinek zadek odneslo vstran. Po trčenju z desno prednjo stranjo avta v skalo je bilo zanj dirke konec.

Napake so delali tudi drugi. Tako sta ob cesti sredi razbitin in brez uvrstitve ostala še dva Idrijčana - nekdanji državni prvak Darko Peljhan in kandidat za zmago v diviziji 1 Jan Mrak. Na drugo mesto se je začasno skupno prebil Aljoša Novak, a je kmalu za Humarjem zaradi počene pnevmatike izgubil štiri minute, kar je izkoristil Turk. Z avtomobilom se je zavrtel in izgubil dragocen čas še en Primorec - Grega Premrl.

Le za zmagovalca Umberta Scandola se je zdelo, da gre kot po tirnicah, čeprav sam ni delil tega mnenja: “Čeprav sem imel najboljši avtomobil, reli ni bil lahek, ker novega avta še nisem vajen. Moral sem se prilagoditi na bolj drseč slovenski asfalt. Dirka je bila odlično testiranje pred nadaljevanjem italijanskega prvenstva.”

Brez pretresov je od starta do cilja vozil Rok Turk, ki niti v sanjah ni pričakoval drugega mesta absolutno (dirka je štela tudi za pokala Mitropa in Alpe Adria) in prvega za državno prvenstvo: “Popotnica je bila slaba. Po prevračanju na reliju za EP v Bolgariji je moja ekipa z veliko garanja v enem tednu uspela pripraviti avtomobil. Po vsem skupaj mi v prvem delu relija ni steklo. Sklenil sem, da z glavo skozi zid na bom šel. Ohranjal sem ritem, ki sem ga obvladal, po tem pa sta vztrajanje in športna sreča naredila presenetljiv rezultatski vzpon, za katerega so zaslužni vsi fantje iz ekipe in nova sovoznica Martina Lazar. Na začetku sezone sem se osredotočal na evropsko prvenstvo in na začetku državnega nisem niti startal, sedaj pa razplet kaže, da se bom vključil v boj za naslov prvaka.”

Na cilju se je prešerno smejal domačin Igor Žbogar, ki vozi v glavnem le dirke na Primorskem. Pomanjkanje kilometrov je že nekajkrat plačal z odstopi, tokrat pa se je z drugim mestom za DP zanj izšlo sanjsko: “ Divje je bilo. Ni šlo brez napak, a je letos uvoženi avto zdržal, z Nikom Staničem, ki se je z opisom ceste zelo izkazal, pa sva tudi ohranila zbranost. Prehitela sva kar nekaj favoritov z boljšimi stroji in s precej več dirkaškimi kilometri,” je povedal Žbogar.

V dirkaški družini Humar je bil tokrat v ospredju sin državnega prvaka Aleksa, Matic Humar - zmagovalec v kategoriji do 21 let, ki ima dobro izhodišče za skupni mladinski naslov sezone. Časa za slavje sicer ne bo, ker bosta z očetom (Matic je odličen mehanik) vsaj teden dni popravljala liške razbitine prvega družinskega avtomobila.

Glede na številne nezgode na Ligu je na koncu odleglo tudi glavnemu operativcu dirke, sekretarju organizacijskega odbora Renatu Hvali:“Zvilo se je precej pločevine, a so dirkači ostali celi. Dirka je ponudila veliko užitkov in je imela lep odziv z vseh straneh. Na trasi nam je pomagalo več kot 300 prostovoljcev iz vseh vasi in gasilskih društev z območja dirke, po prvih ocenah pa se je zbralo tudi približno 8000 gledalcev. S tekmovalnega stališča lahko že rečem, da si takšen reli želimo še ponoviti. Seveda pa bo pred odločitvami treba počakati na finančno poročilo.”IM


Najbolj brano