Izziv za idrijski trojček

Če gre soditi po napovedih, se v petek in soboto na goriških cestah obeta spektakel. Četrta preizkušnja državnega prvenstva bo postregla s spremembami, zaradi katerih utegne Rally Nova Gorica postati še bolj priljubljen in obiskan.

Idrijčan Aleks Humar bo na novogoriškem reliju skušal še 
dodatno znižati točkovni zaostanek v skupnem seštevku 
državnega prvenstva.  Foto: Gregor Pavšič
Idrijčan Aleks Humar bo na novogoriškem reliju skušal še dodatno znižati točkovni zaostanek v skupnem seštevku državnega prvenstva.  Foto: Gregor Pavšič

NOVA GORICA > Že sprinterski začetki pred tremi leti so napovedali mednarodni pridih relija, ki se je letos, ko šteje tudi za pokal Mitropa, še okrepil. Popolna bo tudi domača konkurenca, kar se lani, ko je reli prvič štel za državno prvenstvo (DP), ni primerilo. Nekaj je k temu bržkone pripomogla tudi velika izenačenost na vrhu skupnega seštevka. Tako se bosta goriškega relija prvič udeležila vodilni Darko Peljhan (mitsubishi evo X), ki je zbral 58,5 točke, in najbližji zasledovalec Rok Turk (peugeot 208 R2), ki ima tri točke manj. Idrijski trojček na vrhu skupnega seštevka zaokrožuje branilec naslova Aleks Humar (renault clio R3T), ki je po nevšečnostih na startu DP dobil zadnji reli v Železnikih in doslej zbral 52 točk. Ljubljančan Jani Trček (mitsubishi lancer evo IX) ima na četrtem mestu le točko manj.

Prvi favorit relija je sicer italijanski voznik Umberto Scandola (škoda fabia R5). Račune bi mu ob ugodnem razvoju dogodkov utegnil prekrižati drugouvrščeni iz nemškega DP Hermann Gassner (mitsubishi lancer evo X) mlajši. Domači ljubitelji relija so ga imeli priložnost spoznati na lanskem Saturnusu, tako kot njegovega očeta Hermanna Gassnerja (mitsubishi evo X R4), ki je prijavljen tudi na goriškem reliju. Skupno naj bi nastopilo 78 posadk iz osmih držav. Kljub konkurenci čezmejnih relijev bo tradicionalno močno tudi italijansko zastopstvo. Ne gre pa podcenjevati niti številčnosti domačih reli zanesenjakov kot niti raznovrstnega voznega parka, ki se bo letos soočil s 104 kilometri hitrostnih preizkušenj.

Letošnjemu novogoriškemu reliju bodo poseben mik dali tudi nastopi starodobnikov, ki tekmujejo v pokalu Mitropa. Tako bo na cestah moč videti tudi tuje dirkače z nekaterimi modeli (lancia delta integrale, opel ascona, porsche 911 ford escort ...), ki bodo poskrbeli za obujanje nostalgičnih spominov. Svoj delež pa bo nedvomno dodala še deseterica domačih dirkačev in njihovih zastava yugo bolidov.

Reli sicer ostaja povezan z Banjšicami, kjer bodo v soboto poleg tekmovalnega dela na ogled tudi predelani avtomobili, sicer pa se je žarišče dogajanja s servisno cono preselilo v Kromberk, kjer bo v petek ob 17.15 tudi otvoritev dirke. Dobre pol ure kasneje (17.48) se bo s prvo hitrostno preizkušnjo (HP) Ravnica-Kromberk začelo dogajati tudi na cestah. Start druge preizkušnje bo na istem odseku osem minut po 20. uri. V soboto se bo tekmovalni del začel ob 9. uri. Dirkači bodo tokrat šli navkreber, tretja HP bo namreč v obratni smeri vodila iz Kromberka na Ravnico. Sledijo HP Morsko-Bate (9.38) ter vselej atraktivna Banjšice-Lokovec (10.31). Ta krog bodo še enkrat izpeljali v popoldanskem delu, ki se bo začel s HP Plave-Vrhovlje-Lig-Kanal (15.03). Svečan zaključek relija bo ob 17.30 v Kromberku, kjer se že po petkovem tekmovalnem delu obeta tudi pestro družabno dogajanje.

Dogodek poleg logističnih in finančnih podvigov terja tudi veliko prostovoljnega dela. Letos naj bi bilo v organizacijo relija, ki bo imel tudi dobrodelno noto, vpetih približno 250 ljudi. Po napovedih naj bi bilo vreme prirediteljem in gledalcem bolj naklonjeno kot lani.

ALEŠ SORTA


Najbolj brano