Ni evropskega prvenstva brez bistriške dirke!

Že 21. izvedba gorsko-hitrostne dirke na cesti med Ilirsko Bistrico in Šembijami je ponovno navdušila. Italijan Simone Faggioli je pričakovano ubranil lansko zmago.

Italijanski dirkač Simone Faggioli je zmagovalec tradicionalne gorsko hitrostne dirke Petrol Ilirska Bistrica. Foto: Damjan Brenčič
Italijanski dirkač Simone Faggioli je zmagovalec tradicionalne gorsko hitrostne dirke Petrol Ilirska Bistrica. Foto: Damjan Brenčič

ILIRSKA BISTRICA >

Poletno sonce je ob petkilometrsko progo privabilo več tisoč ljubiteljev avtomobilizma, ki so tudi tokrat imeli kaj videti. Ob najboljših evropskih dirkačih, ki so s svojimi formulami na najhitrejšem delu proge drveli s hitrostjo približno 250 km/h, so svoje znanje na tehnično zelo zahtevni progi predstavili tudi najboljši slovenski vozniki hitrih avtomobilov. Obiskovalci so bučen aplavz namenili tudi voznikom dirkalnikov v razredu historik.

Že sobotni treningi so napovedovali, da bo glavni kandidat za zmago Italijan Simone Faggioli (norma M20 FC), ki zadnja leta prevladuje v evropskem prvenstvu, za mesta med deseterico v absolutni konkurenci pa sta kandidirala tudi Patrik Zajelšnik (norma M207 V8) in Marjan Smrdelj (lola F3000). Po težavah s svojo lancio delto se je na startu poleg ostalih 162 dirkačev iz enajstih držav pojavil tudi Milan Bubnič, ki progo pozna kot svoj žep, in s tem poskrbel za dodatno navdušenje med domačini. Po prvi vožnji, ki je zaradi številnih prekinitev trajala več kot tri ure, si je Faggioli zagotovil tri sekunde prednosti pred Čehom Milošem Benešom (osella fa 30). Ta je imel le stotinko naskoka pred tretjeuvrščenim Luksemburžanom Davidom Hauserjem (wolf GB08 F1), Zajelšnik je zasedel peto mesto, Smrdelj pa je drugi tek pričakal na desetem mestu.

Že kmalu po začetku druge vožnje je postalo jasno, da si je Andrej Prelc (suzuki swift GTI) zagotovil naslov državnega prvaka v Diviziji I. Sledil je odličen nastop Bubniča, ki si je z vožnjo brez napak priboril zmago v državnem prvenstvu, v diviziji 2 pa je bil na koncu najhitrejši Janko Kožman (renault clio williams). Tudi v drugo so imeli številni dirkači obilo težav s trojno šikano, s katero so organizatorji omejili hitrost v spodnjem delu dirke, za maratonski potek pa so poskrbele še številne manjše nesreče in številna izlitja olja iz dirkalnikov na sicer odlično pripravljeno cestišče.

V poznopopoldanskih urah so s svojimi nastopi vendarle opravili tudi najhitrejši iz prve vožnje, v prireditvenem prostoru pa je še petič na najvišjo stopničko stopil Faggioli in zasedel vrh skupne lestvice zmagovalcev bistriške dirke. V drugo je bil sicer za sekundo počasnejši kot dopoldne, a je bil tudi skupni čas štirih minut in petih sekund več kot dovolj za novo slavje. “Uspeli sta mi dve zelo dobri vožnji in mislim, da sem zasluženo slavil. V drugo sicer nisem pritiskal do konca, saj sem imel dokaj veliko prednost. Organizatorji so se ponovno izkazali in upam, da se ponovno vidimo tudi drugo leto,” je po prihodu v cilj dejal 37-letnik iz Firenc, ki letos lovi še osmo evropsko krono. Po Hauserjevem odstopu sta mu družbo na zmagovalnem odru delala še Beneš in Italijan Fausto Bormolini (reynard K02), nehvaležno četrto mesto je osvojil Zajelšnik, Smrdelj pa je bil deveti.

Kljub grozečim napovedim organizatorjev, da bi zaradi slabe podpore domačih sponzorjev znali eno izmed največjih avtomobilističnih prireditev v državi preseliti drugam, pa je le malo verjetno, da evropskih in slovenskih velemojstrov tudi naslednje leto ne bi spremljali na znamenitih šembijskih ridah. Tudi Faggiolijevi konkurenti so namreč v en glas zatrjevali, da si evropskega prvenstva brez bistriške dirke ne znajo prestavljati.

SIMON MALJEVAC


Najbolj brano