“V Istri je težko narediti lahko dirko”

Na prvi marčevski dan bo potekala že druga profesionalna kolesarska dirka za Veliko nagrado Izole, ki jo organizira Kolesarska zveza Slovenije. Za dirko med kolesarji vlada izjemno zanimanje. Zakaj je tako in o drugih organizacijskih podrobnostih smo se pogovarjali z Martinom Hvastijo, direktorjem kolesarskih reprezentanc.

Martin Hvastija: “Že lani je bil interes za dirko neverjeten, tako da smo morali deset ekip pustiti pred vrati.”
 Foto: Sašo Dravinec
Martin Hvastija: “Že lani je bil interes za dirko neverjeten, tako da smo morali deset ekip pustiti pred vrati.”  Foto: Sašo Dravinec

IZOLA > Ideja za dirko v Izoli se je lani porodila predsedniku Kolesarske zveze Slovenije Tomažu Grmu. Želeli so organizirati dirko na začetku sezone, slovenska Istra pa je bila za kaj takega logična izbira. Vremenske razmere namreč drugod po državi konec februarja in v začetku marca za kolesarjenje še niso primerne. “Čisto po občutku smo se odločili za Izolo. Namen je bil omogočiti slovenskim kolesarjem, da nastopijo na kategorizirani mednarodni dirki, na kateri lahko osvojijo tudi točke,” razloži Martin Hvastija.

> So slovenski kolesarji izkoristili priložnost?

“Ne. Že lani je bil interes za dirko neverjeten, tako da smo morali deset ekip pustiti pred vrati. Prišli so, pogojno rečeno, predobri kolesarji, zato Slovenci s te dirke niso veliko odnesli. Ampak v vsakem primeru se je prireditev dobro obnesla.”

> Zakaj za dirko vlada tako veliko zanimanje?

“V maju ali juliju, ki sta najbolj zasičena termina, morajo organizatorji ekipam plačevati, da pridejo na dirko. Konec februarja in v začetku marca pa vremenske razmere po Evropi še niso primerne za kolesarjenje, zato je velik interes ekip samih, da pridejo na prvo dirko sezone.”

> Kakšne spremembe lahko pričakujemo na drugi izvedbi Velike nagrade Izole?

“Nekoliko smo spremenili traso. Osnovna ideja je bila, da naredimo lahko dirko, da bi čim več kolesarjev prišlo do cilja. Za profesionalce je v tem delu sezone težavnost dirke pomembna. Je pa v slovenski Istri težko narediti lahko dirko. Ravnih cest skorajda ni, če pa že so, so zelo prometne.”

> Bo trasa letos lažja ali težja?

“Težja. Želeli smo jo speljati čim bolj po Izoli in okolici, ampak v celoti je bilo to nemogoče, tako da bodo kolesarji vozili tudi po koprski in piranski občini. Krog bo dolg približno 35 kilometrov, prevozili pa ga bodo štirikrat, tako da bodo imeli tudi gledalci priložnost večkrat videti tekmovalce.”

> Koliko ekip ste morali zavrniti letos?

“Še več kot lani. Na mednarodnih dirkah je število nastopajočih omejeno na 200. Ekipa ima lahko od šest do osem kolesarjev, in mi smo se odločili za osem, samo zato, da bo lahko nastopilo čim več Slovencev. Letos imamo v Sloveniji registrirane štiri ekipe, ostale pa bodo tuje. Dirka je na povabilo, torej lahko sami izberemo, katere ekipe bodo nastopile. S selekcijo imamo kar težave.”

> Katera bodo najbolj izstopajoča imena?

“To bo dirka druge kategorije, zato zelo zvenečih imen v Izoli ne bo. Gre za poklicne kolesarje kontinentalne ravni. Slovenska ekipa Adria Mobil je na tej ravni med najboljšimi v Evropi. Tu so še ekipe Rog Radenska iz Ljubljane, Sava Kranj in Bled, ki se še formira. Nastopile bodo tudi najboljše tuje ekipe iz sosednjih regij.”

> Ste pričakovali tako zgodbo o uspehu?

“Lani smo dirko organizirali na hitro in nismo razmišljali o tem, da bi postala tradicionalna. Vendar je prireditev nedvomno uspela in tudi na izolski občini so zaznali, da dirka ima prihodnost. Lani smo za nekaj dni napolnili večino izolskih hotelov. Poleg 200 nastopajočih na dirko pride še najmanj 300 spremljevalnega osebja in organizatorjev.”

> Kaj pa ta dirka pomeni za kolesarsko zvezo?

“Stroške (smeh). Trudimo se, da bi obogatili tekmovalno sezono. Gospodarske razmere v Sloveniji so slabe, kar za vrhunski šport ne pomeni nič dobrega. Z organizacijo dirk so zato velike težave. Preživijo le najboljše prireditve, zato smo se na zvezi odločili narediti kaj v tej smeri in na koledar smo dodali dirko mednarodne ravni.”

ALJA TASI


Najbolj brano