Za uvedbo elektronskega cestninjenja štiri ponudbe, a jih še ne bodo odpirali

Na razpis Družbe za avtoceste (Dars) za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku so prispele štiri ponudbe. A jih na Darsu še ne bodo odpirali, saj sta avstrijski Kapsch TrafficCom in njegova slovenska podružnica že pred iztekom vložila zahtevek za revizijo.

Na razpis Družbe za avtoceste za izvedbo elektronskega 
cestninjenja so prispele štiri ponudbe, a jih zaradi revizijskega 
zahtevka še ne bodo odpirali. Foto: Pgd Postojna
Na razpis Družbe za avtoceste za izvedbo elektronskega cestninjenja so prispele štiri ponudbe, a jih zaradi revizijskega zahtevka še ne bodo odpirali. Foto: Pgd Postojna

LJUBLJANA > Javnega odpiranja ponudb tako danes ni bilo, so pa na Darsu vseeno razkrili, da so ponudbe poleg Kapsch TrafficCom oddali še Cetis in pa konzorcija Iskratela ter slovaškega Skytolla in Telekoma Slovenije ter družbe Q-Free iz Norveške.

Zaradi predhodnega revizijskega zahtevka bodo ponudbe odprli, ko bo odločeno o zahtevku za revizijo. Danes jih bodo na Darsu zgolj dokumentirali in nato shranili v varni sobi.

Projekt uvedbe elektronskega cestninjenja ob raznih očitkih o pritiskih lobijev poteka že dlje časa. Prvi razpis je Dars objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. Februarja 2013 je bil nato objavljen drugi razpis, a je Državna revizijska komisija postopek zbiranja ponudb razveljavila. Takrat se je na razpis prijavila le družba Kapsch TrafficCom, dva interesenta pa sta se še pred tem pritožila.

Dars je šel nato po dolgih usklajevanjih letos v nov razpis. Obsežno razpisno dokumentacijo je družba objavila 13. julija, že prej pa je morala vlada spremeniti sklep iz leta 2012, ki prenaša breme financiranja vzpostavitve elektronskega cestninjenja na ponudnika. Prav ta prenos bremena financiranja na ponudnika je bil razlog za razveljavitev razpisa leta 2013.

Kot rok za oddajo ponudb je Dars najprej določil 17. september, a je eden od zainteresiranih ponudnikov prosil za vsaj 30-dnevno podaljšanje roka za oddajo ponudb, Dars pa je razpis podaljšal do danes do 9. ure.

Razpisna dokumentacija za elektronsko cestninjenje je v tehnološkem smislu odprta. Odločitev o izboru tehnologije cestninjenja je v celoti prepuščena ponudnikom, vendar pa v okviru zahtev, ki jih glede tega postavlja evropska direktiva o povezljivosti cestninskih sistemov.

Cestninska shema bo zajemala vsa vozila, težja od 3,5 tone, vključno z avtobusi, pri čemer bodo opredeljene določene izjeme. Za vsa ostala vozila, težka manj kot 3,5 tone, bo še vedno veljal dosedanji sistem z vinjetami. Projekt mora biti od podpisa pogodbe zaključen najpozneje v letu dni, po uvedbi elektronskega cestninjenja pa naj bi Dars porušil tudi cestninske postaje.

STA


Najbolj brano