Za projekt drugi tir ustanovili še projektni svet

Ključni deležniki delovnega srečanja o gradnji drugega tira so danes soglašali, da bo za njegovo realizacijo potrebno javno-zasebno partnerstvo. "Za učinkovito in uspešno nadaljnje sodelovanje pri projektu bomo oblikovali poseben projektni svet, ki bo imel strateško, svetovalno in usmerjevalno vlogo," je povedal premier Miro Cerar.

O podrobnostih udeleženci posveta danes niso govorili. Je 
pa infrastrukturni minister Peter Gašperšič povedal, da se 
bodo že letos začele aktivnosti za pripravo gradbenih del na 
terenu. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
O podrobnostih udeleženci posveta danes niso govorili. Je pa infrastrukturni minister Peter Gašperšič povedal, da se bodo že letos začele aktivnosti za pripravo gradbenih del na terenu. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

BRDO PRI KRANJU > "Projekt gradnje drugega železniškega tira Koper-Divača je eden od prioritetnih projektov vlade in zato sem se odločil za posvet, na katerem smo sodelovali predstavniki vlade in drugi pomembni deležniki v tem procesu, ki ga sedaj intenzivno začenjamo," je v izjavi za medije po današnjem celodnevnem posvetu povedal Cerar.

Po njegovih besedah je bil namen srečanja, da se "odkrito pogovorimo, da si izmenjamo argumente pri vprašanjih, kjer so morebitna nesoglasja, in da najdemo pot za nadaljnjo sodelovanje". Soglašali so, da je treba za financiranje projekta najti model, ki bo pomenil učinkovito izvedbo in bo predstavljal čim manjše breme za davkoplačevalce.

Projektni svet, v katerem bodo sodelovali ministri za infrastrukturo, finance in gospodarstvo ter vodilni predstavniki Slovenskega državnega holdinga, Luke Koper, Slovenskih železnic in DRI, in posebej za ta projekt ustanovljeno podjetje 2TDK bosta sedaj poiskala vse možne rešitve, da bo do gradnje prišlo najhitreje in najceneje, je dodal predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić.

O podrobnostih udeleženci posveta danes niso govorili. Je pa infrastrukturni minister Peter Gašperšič povedal, da se bodo že letos začele aktivnosti za pripravo gradbenih del na terenu. "Tem delom je namenjenih 20 milijonov evrov," je dejal in pojasnil, da je treba pred začetkom del na terenu marsikaj postoriti, od ureditve dostopnih poti, do predstavitve komunalnih vodov ipd.

Rešitve za zaprtje finančne konstrukcije bodo iskalI v okviru javno-zasebnega partnerstva, o najrazličnejših možnostih in podrobnostih pa udeleženci posveta danes niso govorili. "Nismo se pogovarjali o nobenih koncesijah. Gre za to, da se v tej fazi najdejo vse možne rešitve," je dodal Matić.

Zaključne aktivnosti za zaprtje finančne konstrukcije naj bi stekle po dokapitalizaciji podjetja 2TDK, ki je predvidena za sredino prihodnjega leta. Ko bo finančna konstrukcija potrjena, se bo šlo lahko v razpis za gradnjo drugega tira, za katerega je ministrstvo za okolje v četrtek izdalo tudi gradbeno dovoljenje s triletno veljavnostjo in možnostjo dvakratnega podaljšanja veljavnosti za eno leto.

"Naši napori so usmerjeni v to, da bomo sledili optimističnemu scenariju časovnice projekta," je zatrdil minister. Povedal je, da so pisma podpore za projekt prejeli tudi od zunaj, in sicer s Češke in Slovaške. Medtem ko Madžarska preučuje možnost kapitalskega vstopa so po njegovih besedah tudi v fazi dogovarjanja še s Poljsko, Avstrijo in predvsem južno Nemčijo.

Vlada ocenjuje, da bo imel projekt pozitivne učinke na razvoj Luke Koper in gospodarstva. "Gradnja drugega tira je nujna, če želimo zagotoviti nadaljnji uspešen razvoj Luke, vzpostaviti sodobno in zmogljivo železniško navezavo pristanišča na železniško omrežje v Sloveniji in na širše evropsko železniško omrežje, krepiti konkurenčnost gospodarstva in izkoristiti strateško pozicijo Slovenije," je spomnil premier.

STA


Najbolj brano