ZPS v imenu lastnikov Volkswagnovih vozil pripravlja tožbo

Sedanji in nekdanji lastniki vozil, za katere je Volkswagen prirejal podatke o izpustih, lahko s prijavo na posebni spletni strani ZPS, imenovani www.preVWara.si, sodelujejo v kolektivni tožbi zoper proizvajalca teh avtomobilov. V Sloveniji je oškodovancev približno 45.000, do konca oktobra pa morajo v ZPS zbrati vsaj 1000 njihovih prijav.

 Foto: STA
Foto: STA

LJUBLJANA > Za potrošnike je sodelovanje v kampanji PreVWara brez tveganja, saj kupci avtomobilov z njo ne prevzemajo nobenega tveganja. “Vse, kar morajo storiti, je prijaviti se in predložiti dokumentacijo, ki dokazuje, da so, ali pa so bili, lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov v času do izbruha afere,” je danes povedala predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin.

Medtem ko je Volkswagen po aferi, ki je izbruhnila pred dvema letoma, v ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin, v Evropi takšne prakse ni. Zato so se potrošniške organizacije pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC združile in začele vlagati kolektivne tožbe proti proizvajalcu. To se je že zgodilo v Italiji, Belgiji, Španiji in na Portugalskem, ki se jim zdaj pridružujejo Švica, Litva, Slovaška in Slovenija.

Oškodovanci brez stroškov tudi v primeru neuspešnega postopka

Združeni v kampanjo PreVWara so se prek BEUC povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld, katere odvetniki so uspešno nastopili proti Volkswagnu v ZDA. Ti bodo v primeru Slovenije zahtevke za vračilo odškodnine vložili na nemškem sodišču v Braunschweigu. Zahtevek bo postavljen v višini celotne kupnine za avto, je na novinarski konferenci povedala Kutinova.

Kot je dodala, sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist, če pa postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov. Kampanjo bo namreč financiral sklad Burford German Funding, ki pa je ZPS postavil le pogoj, da mora do konca oktobra zbrati 1000 prijav lastnikov takšnih avtomobilov. “V ZPS verjamemo, da nam bo to uspelo,” je dejala.

Poziv lastnikom avtomobilov znamk volkswagen, audi, seat in škoda

Upravičenci so lastniki avtomobilov znamk volkswagen, audi, seat in škoda z 1,2-, 1,6- in 2,0-litrskim dizelskim motorjem EA189 (euro 5), ki so nove ali rabljene avtomobile kupili pred 18. septembrom 2015, ko je izbruhnila afera dieselgate. “Takšni avtomobili so na trg vstopili nekje sredi leta 2009,” je pojasnil Boštjan Okorn iz ZPS in dodal, da velja tudi za tiste, ki so tak avto imeli in so ga že prodali.

ZPS je začela kampanjo, čeprav Slovenija nima zakonodaje, ki bi omogočala kolektivne tožbe. Ta je v parlamentarnem postopku, a na njen sprejem ne morejo čakati, saj bi zamudili roke.

K sodelovanju v ZPS pozivajo vse lastnike, saj je, kot je izpostavila Kutinova, Volkswagnova prevara večplastna - gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnažen zrak, ki ga dihamo vsi, in za goljufijo.

Lastniki vpoklicanih vozil tarnajo nad večjo porabo in okvarami

Nedavno so potrošniški organi v EU in Evropska komisija Volkswagen pozvali, naj čim prej zaključi popravila vseh avtomobilov, povezanih s škandalom dieselgate. Po podatkih ZPS so vabilo za vpoklic, ki lahko služi kot dokazilo ob prijavi k tožbi prek ZPS, v Sloveniji dobili skorajda vsi lastniki vozil volkswagen in audi, medtem ko to ne velja za lastnike vozil seat in škoda.

Do vpoklicev so v ZPS zadržani, saj imajo s terena različne odzive. Nekateri lastniki so zadovoljni, drugi tarnajo nad večjo porabo vozila ali nad tem, da se jim to zdaj kvari. So pa povedali, da so dobili nekatere namige s pristojnega ministrstva, da tisti, ki se ne bodo odzvali na vabilo za vpoklic vozila, ne bodo mogli podaljšati registracije.

V ZPS so opozorili še, da je država s tega naslova dobila premalo plačanega davka na motorna vozila. Po njihovih ocenah gre za več milijonov evrov, zato so finančno upravo pozvali, naj ga izračuna in izterja. Odziva z njihove strani niso prejeli, je povedala Kutinova in napovedala nadaljevanje aktivnosti tudi v tej smeri.

STA


Najbolj brano