ZL poziva Cerarja, naj razreši Gašperšiča

V Združeni levici pozivajo predsednika vlade Mira Cerarja, naj razreši ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ker je po njihovih besedah zavestno lagal, ko je zagotavljal, da se bo gradnja drugega tira začela prihodnje leto. Obenem pa je že vedel, kar je v predlogu sprememb proračuna, ki je zavezujoč pravni akt, jasno zapisala vlada: da je gradnja drugega tira predvidena po letu 2019.

Peter Gašperšič Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Peter Gašperšič Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > “Prepričani smo, da je podpora vlade in koalicije Petru Gašperšiču temeljila na lažni obljubi, ki jo je izrekel. Zdaj pa je nedvomno jasno, da ta obljube ne bo mogel izpolniti, zato vas pozivamo, da državnemu zboru nemudoma predlagate njegovo razrešitev,” so Mira Cerarja pozvali poslanci ZL.

Gašperšič je pred interpelacijo in na sami interpelacijski seji 20. septembra v državnem zboru zagotavljal, da bo odšel s položaja, če se gradnja drugega tira ne bo začela do konca prihodnjega leta. Le dva dni zatem je vlada potrjevala predlog sprememb proračuna. ZL opozarja, da je tam zapisano, da je “gradnja drugega tira Koper-Divača ob sklenitvi javno-zasebnega partnerstva predvidena po letu 2019”. Zato je minister očitno zavestno lagal, trdijo v ZL.

Poslanec Matej T. Vatovec je Gašperšiča včeraj v državnem zboru vprašal, ali bo odstopil. Minister pa je ponovil, da njegova zaveza še vedno drži. V zapisu v proračunskem dokumentu ne vidi problema. Dejal je, da je zapis o začetku gradnje po letu 2019 očitno prišel v proračunski dokument v “nekem drugem času in se lahko tudi popravi”.

Da drugega tira ni mogoče začeti graditi prihodnje leto, je prepričan tudi ekonomist Jože P. Damijan, ki je sodeloval pri dveh študijah o drugem tiru. “Niti tehnično se to ne da, saj so postopki pri javno-zasebnem partnerstvu, kot si je to zamislila naša vlada, predolgi. Pri nas bo podjetje 2TDK najprej poldrugo leto iskalo modele in izbiralo najboljšega. Konec prihodnjega leta, ko bodo to imeli na mizi, bodo najprej vključevali Luko in SŽ, nato pa identificirali tuje partnerje in z njimi začeli pogajanja. Do leta 2020 ali 2021 tako nikakor ne more priti do začetka gradnje drugega tira,” je v intervjuju za TV Slovenija ocenil Damijan.

Z ministrstvu za infrastrukturo pa so nam odgovorili, da je izbor partnerjev v javno-zasebnem partnerstvu izredno zahteven in dolgotrajen postopek. Odgovornost za uresničitev ministrove obljube pa so prevalili na Luko in Slovenske železnice. “Če bi zagotovili model financiranja, v katerem bi kot zasebni partnerji sodelovala slovenska podjetja, ki imajo od drugega tira največ koristi, kot sta Luka Koper in Slovenske železnice, bi bil to način, s katerim bi bilo mogoče investicijo drugega tira izvesti v bistveno hitrejšem času, drugo leto,” so zapisali.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano