Vlada sprejela uredbo o dronih

Vlada je danes sprejela uredbo o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, s katero je med drugim določila splošne tehnične in operativne pogoje za varno uporabo t. i. dronov. Po uveljavitvi uredbe naj bi na agenciji za civilno letalstvo vzpostavili potrebne postopke za pridobitev ustreznih dovoljenj za letenje z droni v skladu z uredbo.

Vlada je danes sprejela uredbo o sistemih brezpilotnih 
zrakoplovov, s katero je med drugim določila splošne tehnične in operativne pogoje za varno uporabo t. i. dronov.  Foto: STA
Vlada je danes sprejela uredbo o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, s katero je med drugim določila splošne tehnične in operativne pogoje za varno uporabo t. i. dronov.  Foto: STA

LJUBLJANA > Z uredbo se tako določa splošne tehnične in operativne pogoje za varno uporabo brezpilotnih zrakoplovov, sistema brezpilotnih zrakoplovov in letalskih modelov ter pogoje, ki veljajo za osebe, ki sodelujejo pri upravljanju teh zrakoplovov in sistemov. Prav tako je vlada z njo določila tudi izvajanje letalskih dejavnosti, nadzor nad izvajanjem te uredbe in kazenske določbe, so sporočili iz vladnega urada za komuniciranje.

Določbe te uredbe se uporabljajo za sisteme brezpilotnih zrakoplovov z vzletno operativno maso do 150 kilogramov. Določbe se ne uporabljajo za sisteme brezpilotnih zrakoplovov namenjenih opravljanju vojaške, carinske, policijske, iskalne, reševalne in gasilske dejavnosti, dejavnosti obalnih služb ali podobnih dejavnosti.

Bodo pa uporabniki dronov v teh dejavnostih po pojasnilih vladnega urada za komuniciranje v vsakem primeru dolžni ravnati skladno s postopki in predpisi, ki veljajo za splošni zračni promet znotraj zračnega prostora.

Z uredbo se med drugim omogoča prosta uporaba brezpilotnikov z vzletno operativno maso 500 gramov ali manj, če se z njimi ne izvajajo letalske dejavnosti, torej se za te vrste brezpilotnih zrakoplovov ne zahteva upoštevanje določb uredbe. Upravljavci z vzletno operativno maso pod 500 gramov tako v tem primeru niso dolžni upoštevati pravil letenja, identifikacije zrakoplovov itd.

Ostale drone glede na težo uredba deli v tri razrede. Razred 5 vključuje brezpilotnike do pet kilogramov, v razredu 25 so droni, ki tehtajo od pet do 25 kilogramov, v razredu 150 pa brezpilotniki nad 25 ter do 150 kilogramov.

Tudi droni, ki ne presegajo mase petih kilogramov, bodo morali biti sicer opremljeni z identifikacijsko nalepko. Dron, ki je težji od petih kilogramov, pa bo moral imeti pritrjeno negorljivo identifikacijsko ploščico z imenom in priimkom operaterja oz. upravljavca ter identifikacijsko oznako drona.

Območja letenja so v predlogu uredbe razdeljena v štiri razrede, odvisno od izgradnje, naseljenosti in prisotnosti ljudi. Prvi razred obsega območje brez objektov ali ljudi, drugi razred predstavlja območje, kjer se nahajajo pomožni objekti ali objekti, ki niso namenjeni bivanju ljudi in kjer ni ljudi.

Območje, na katerem so objekti, primarno namenjeni za stanovanje, poslovanje ali rekreacijo ali na katerem so objekti nizke gradnje, na katerih se nahajajo ljudje, sodi v tretji razred, četrti razred pa obsega področje ožjih urbanih con, kot so središča mest, naselja in kraji.

Predlog uredbe predvideva tudi zavarovanje - lastnik oz. operater brezpilotnika bo moral skleniti zavarovanje za sistem brezpilotnega zrakoplova v skladu s predpisom, ki ureja obvezna zavarovanja v prometu.

Zagotoviti je treba tudi, da se let brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora do višine 150 metrov, višje pa po predhodnem dovoljenju Javne agencije za civilno letalstvo v RS za določeno in objavljeno področje letenja.

Nadzor nad izvajanjem te uredbe je namreč v pristojnosti agencije za civilno letalstvo. V primeru kršitev uredbe so predpisane globe, ki se gibajo med 100 in 2000 evri, odvisno od prekrška ter statusa osebe.

Uredba sicer sledi usmeritvam EU in je primerljiva z rešitvami v ostalih članicah EU. V nekaterih rešitvah pa je po zagotovilih vlade tudi sodobnejša, saj so upoštevane tudi aktualne tehnične rešitve na tem tehnološko zelo hitro rastočem področju civilnega letalstva v svetu.

STA


Najbolj brano