Vlada potrdila predlog zakona o drugem tiru

Vlada je na današnji seji sprejela predlog zakona o drugem tiru, ki ureja temeljna vprašanja v zvezi z njegovim financiranjem, gradnjo, upravljanjem in gospodarjenjem. Predlog so že posredovali državnemu zboru v obravnavo in sprejetje po nujnem postopku. Vlada mora namreč projekt prijaviti na razpis za evropski denar, ki se izteče julija.



Vlada je sprejela predlog zakona o drugem tiru ter ga 
posredovala državnemu zboru v obravnavo in sprejetje po 
nujnem postopku. Svoj predlog zakona o drugem tiru je vložil 
tudi nepovezani poslanec Andrej Čuš.  Foto: Maksimiljana Ipavec
Vlada je sprejela predlog zakona o drugem tiru ter ga posredovala državnemu zboru v obravnavo in sprejetje po nujnem postopku. Svoj predlog zakona o drugem tiru je vložil tudi nepovezani poslanec Andrej Čuš.  Foto: Maksimiljana Ipavec

LJUBLJANA > V skladu z vladnim predlogom zakona, se bo gradbeno dovoljenje za drugi tir preneslo na družbo 2TDK, s pripravljalnimi deli pa bi lahko začeli letos, je vlada objavila na družbenem omrežju twitter.

Tudi infrastrukturni minister Peter Gašperšič je v izjavi po seji vlade izpostavil, da je zakon zelo pomemben ravno zato, da se podjetje 2TDK opolnomoči v vlogi investitorja in da bo sposobno črpati evropska sredstva na razpisu, ki se izteče 14. julija.

Gašperšič: Madžarska sovlagateljica, a solastništvo v Luki ne pride v poštev

Predlog vlade temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju, tudi Madžarske. Gašperšič je na vprašanje o tem, kaj bodo v zameno za sodelovanje pri projektu dobili Madžari, na novinarski konferenci ponovno zagotovil, “da ne pride v poštev nikakršno solastništvo v Luki Koper, kar je bilo njihovi strani že predstavljeno”. “Kakršnakoli delitev koncesije ni na mizi,” je poudaril.

Pojasnil je, da je Madžarska predvidena kot sovlagatelj, za kar so tudi sami izrazili interes. O vseh pogojih tega sodelovanja se še dogovarjajo. Gašperšič je spomnil, da je finančna konstrukcija projekta Drugi tir sestavljena iz treh ključnih elementov, in sicer kapitalskih vložkov, nepovratnega evropskega denarja in zadolžitev pri Evropske investicijske banke s poroštvom Evropskega sklada za strateške investicije (EFSI).

“Sodelovanje Madžarske je predvideno v kapitalskem deležu, kjer bo glavni del nosila Slovenija. Za to je denar v proračunu že zagotovljen in tu je predvideno, da bo del tega vložka zagotovila tudi Madžarska oziroma še ostale države, ki so tudi zainteresirane za vstop v projekt. Zakon namreč omogoča, da sodeluje ena ali več teh držav,” je dejal. Ob tem je pojasnil, da je treba za vse kapitalske vložke, tudi slovenskega, zagotoviti kapitalski donos.

Še enkrat je poudaril, da z Madžari ni nikakršnega dogovarjanja o lastništvu v Slovenskih železnicah, bodo pa prek vložka solastnik v družbi 2TDK. Donos za te kapitalske vložke je predviden v višini, ki je predvidena za vse investicijske projekte, ki jih izvaja država, to je 4,5 odstotka, je dejal.

Končna cena drugega tira manj kot milijarda evrov

O končni ceni drugega tira tudi danes ni želel govoriti, je pa ponovil, da znese manj kot milijardo evrov vključno z davkom. Poudaril je, da točne številke ne želijo razkrivati, saj je to ključni element, ki vpliva na konkurenčnost prejetih ponudb na javnem razpisu.

Zakon predvideva, da bi družba 2TDK investicijo izvedla v svojem imenu in na svoj račun. Za čas trajanja koncesije bi bila lastnica infrastrukture, medtem ko bi lastnica zemljišč pod infrastrukturo ostala država. Ko bo infrastruktura enkrat zgrajena, ni predvideno, da bi bilo njeno upravljanje drugačno, kot je upravljanje ostale infrastrukture, ki ga izvaja družba Slovenske železnice-Infrastruktura (SŽ-Infrastruktura), je ob predstavitvi predloga zakona pojasnil eden od njegovih avtorjev Rajko Pirnat.

Čuš vložil zakon, ki ga je posvojil od civilne iniciative

Poleg vlade je svoj predlog zakona o drugem tiru vložil tudi nepovezani poslanec Andrej Čuš. Gre za identičen zakon, kot ga je predlagala civilna iniciativa Sveta za civilni nadzor projekta Drugi tir. Z vložitvijo je tako Čuš pomagal civilni iniciativi in prehitel vladni predlog.

“Vložitev alternativnega predloga zakona nikakor ne predstavlja konca zgodbe,” je bil jasen minister in dodal, da gre vlada s svojim predlogom naprej. Prepričan sem, da bomo tako s civilno iniciativo in tudi Luko Koper prišli do uspešnega zaključka.

“Z Luko je proces stekel že v lanskem letu. Jeseni smo imeli kar nekaj sestankov, tudi v okviru Slovenskega državnega holdinga in ravno tam je bilo govora, na kakšen način je Luka Koper pripravljena sodelovati pri projektu,” je dejal minister. Dodal je, da se na temo drugega tira že v petek v Luko odpravlja tudi državni sekretar.

V ponedeljek sestanek s predstavniki civilne iniciative

S predstavniki civilne iniciative se bodo medtem na ministrstvu predvidoma sestali v ponedeljek. Z njimi je pomembno doseči skupen jezik v smislu, da bodo razumeli, zakaj predlagamo takšno rešitev in da njihov predlog ni izvedljiv že z vidika kombiniranja različnih evropskih sredstev, je poudaril Gašperšič.

Glede parlamentarnega postopka v primeru vložitve več predlogov zakonov, ki urejajo isto družbeno razmerje, so v parlamentarni zakonodajno-pravni službi pojasnili, da DZ najprej obravnava predlog zakona, ki je bil posredovan prvi. “Če je izmed predlogov zakonov vložen tudi predlog zakona, ki ga je posredovala vlada, pa ni bil posredovan kot prvi, ga DZ, ne glede na vrstni red posredovanja, obravnava po vrstnem redu kot drugega,” so zapisali.

Med možnostmi je tudi oblikovanje hibridnega zakona. V tem primeru se matično delovno telo najprej odloči, na podlagi katerega od predlogov zakonov bo pripravilo dopolnjen predlog, nato pa odloči še, katere izmed členov iz drugih predlogov zakonov se vključi v tistega, na podlagi katerega bo pripravljen dopolnjen predlog zakona.

STA


Najbolj brano