V domačem kraju le del vozniškega izpita

Tako teoretični kot tudi praktični del vozniškega izpita bo - če bo vlada predvidoma jutri potrdila nov pravilnik - znova mogoče opravljati tudi v občinah, ki jih je lani sprejet pravilnik izključil, torej tudi v Ilirski Bistrici, Tolminu, Ajdovščini in Idriji. Vprašanje ostaja, koliko bodo z rešitvami v novem pravilniku zadovoljni predstavniki lokalnih skupnosti, predvsem pa bodoči vozniki, ki bodo v domačem kraju lahko opravljali le del vozniškega izpita.

Nova rešitev ni idealna; če bo kandidat začel vožnjo v Ilirski 
Bistrici in bo moral med izpitom preizkusiti vožnjo po 
avtocesti, bo moral v Postojno. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Nova rešitev ni idealna; če bo kandidat začel vožnjo v Ilirski Bistrici in bo moral med izpitom preizkusiti vožnjo po avtocesti, bo moral v Postojno. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

PRIMORSKA > Na prvi pogled se sicer zdi, da je ministrstvo za infrastrukturo ugodilo zahtevam lokalnih skupnosti, ki jih je lani sprejet pravilnik črtal s seznama izpitnih centrov, v katerih bi bilo mogoče opravljati praktični del vozniškega izpita.

Upor županov, posebej ilirskobistriškega, je bil jasen in glasen; ilirskobistriški občinski svet je namreč soglasno zahteval spremembo pravilnika, sicer bi občina na ustavno sodišče vložila zahtevo za presojo zakonitosti pravilnika, ki bi imel za občane “neugodne finančne in časovne posledice” in jih postavil v neenakopraven položaj.

Nov pravilnik s podpisom infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča, ki naj bi ga vlada potrjevala na zadnji predpočitniški seji, poleg enajstih večjih izpitnih centrov v opravljanje praktičnega dela izpita za B kategorijo znova vključuje tudi štiri primorske občine - Ilirsko Bistrico, Ajdovščino, Tolmin in Idrijo.

Vendar se v novem pravilniku skriva tudi pogoj, ki narekuje, da se kandidata, ki bo v teh mestih opravljal praktični del vozniškega izpita, “preveri skladno z zahtevami pravilnika, ki ureja opravljanje vozniškega izpita”. Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da to v praksi pomeni, da bo moral kandidat pri izpitu preizkusiti vse stvari, ki jih navaja pravilnik, denimo, vožnjo po avtocesti, krožiščih, semaforiziranih križiščih ... “Če bo kandidat začel vožnjo v Ilirski Bistrici in bo moral med izpitom preizkusiti vožnjo po avtocesti, bo moral v Postojno,” je nazorno pojasnil Bogdan Potokar z ministrstva za infrastrukturo. “To bo sicer precej podaljšalo izpitno vožnjo in stroške, nam pa zakompliciralo zadeve, ker preprosto nimamo denarja za pošiljanje komisij v druge kraje, izpitni centri se soočajo tudi s pomanjkanjem kadrov. A smo šli naproti željam županov. Kandidatom pa bo prepuščena odločitev, kje se jim bo bolj splačalo opravljati vozniški izpit,” je še pojasnil Potokar.

Ker je Potokar poudaril, da je ministrstvo pravilnik pripravilo na podlagi obrazložitev državne komisije za varnost prometa, smo se z vprašanji obrnili tudi nanje. A so žogico vrnili ministrstvu kot pripravljalcu pravilnika in dejali le, da bi bilo “komentiranje zadev v tem trenutku zelo kočljivo”.

Da gre za kompromisno rešitev, je opozoril ajdovski župan Tadej Beočanin. “Del nekaterih izpitnih voženj bo namreč potekal tudi v Novi Gorici, čeprav bo začetek izpitne vožnje v Ajdovščini, s tem pa bodo izpitne vožnje daljše,” je poudaril ajdovski župan. Z rešitvijo tudi ni zadovoljen, “ker so nekateri drugi kraji, kjer je po strokovnih kazalcih situacija za preverjanje voznikovih sposobnosti slabša kot v Ajdovščini, uvrščeni med izpitne centre pod boljšimi pogoji, kot je Ajdovščina. Menim, da je ministrstvo z združevanjem in ukinjanjem izpitnih centrov pred letom brcnilo v temo, sedaj pa na silo in nepravično rešuje pritožbe posameznih občin”.

Tudi ilirskobistriški svetnik Vojko Tomšič se z merili, ki naj bi odločala o tem, kateri izpitni centri bi morali obstati in kateri ne, ne strinja. “Gre za gostoto prometa, avtocesto in semaforizirana križišča. Gostota prometa v Postojni ni večja kot na Bistriškem, kvečjemu nasprotno. Bistričani res nimajo avtoceste, a je nima niti Kočevje, kjer je izpitni center. To mesto prav tako nima semaforjev, ki se tako ali tako poslavljajo od prometne signalizacije.” Zato sumi, “da gre za korupcijo velik avtošol, katerih cilj je ukiniti manjše”.TMV, AT


Najbolj brano