V Sloveniji na servisni ukrep 34.291 vozil

V družbi Porsche Slovenija so že obvestili lastnike vozil s sporno Volkswagnovo programsko opremo, vgrajeno v dizelske motorje EA189. Že prejšnji teden so sporočili, da je takšnih vozil v Sloveniji 34.291, na njih pa bo treba izvesti servisni ukrep.

Fotografija je simbolična.
Fotografija je simbolična. 

LJUBLJANA > Nemški avtomobilski koncern Volkswagen bo moral zaradi škandala z manipuliranjem testov izpušnih plinov izvesti največji vpoklic vozil v zgodovini podjetja - na servise bo moralo v Evropi kar 8,5 milijona vozil.

Po podatkih družbe Porsche Slovenija bo treba v Sloveniji izvesti servisni ukrep na 34.291 vozilih. Ta vozila določenih letnikov in modelov so opremljena izključno z dizelskimi motorji tipa EA189. Po posameznih znamkah gre za 22.085 osebnih in gospodarskih vozil volkswagen, 6173 vozil škoda, 3888 vozil audi in 2145 vozil seat. Znamke koncerna Volkswagen so v Sloveniji vzpostavile spletne strani za pojasnila. Kot pravijo, lahko s številko šasije lastniki vozil hitro in preprosto preverijo, ali je njihovo vozilo med prizadetimi. Povezave, na katerih je mogoče preveriti ta podatek, so na spletnih straneh www.volkswagen.si, www.skoda.si, www.audi.si in www.seat.si.

Nemški urad za motorna vozila (KBA) je v četrtek sporočil, da bo treba samo v Nemčiji na servise poklicati 2,4 milijona Volkswagnovih vozil. Vpoklic pa bo za lastnike spornih vozil obvezen in ne prostovoljen, kot je bilo v nekaterih drugih primerih. Prav tako bo KBA bdela nad izvajanjem tega programa, ki se bo predvidoma začel z začetkom prihodnjega leta in potekal več mesecev. Do konca leta 2016 naj bi bili vsi avtomobili v skladu s pravili.

Skupno naj bi bilo s sporno programsko opremo, ki omogoča manipulacije izpušnih plinov na testiranjih, v svetu opremljenih kar enajst milijonov dizlov. Največ je volkswagnov, pa tudi avtomobilov drugih znamk koncerna, med drugim audi, seat in škoda. Ni pa še povsem jasno, ali ti programi delujejo na vseh trgih in ali sploh kršijo tamkajšnje predpise. Zato tudi ni še povsem jasno, kakšna bo končna globalna številka vpoklicev.

STA


Najbolj brano