V SŽ zaradi zastojev posel ne trpi, ravno obratno

SŽ zaradi zastojev v tovornem prometu v zadnjih dneh niso prejele nobenih odpovedi poslov, ravno obratno. Generalni direktor Dušan Mes pravi, da so v teh dneh s kar nekaj strankami podpisali nove pogodbe za večje količine tovora. Ob tem poudarja, da SŽ niso krive za izpad posla Luke Koper s prevozi Daimlerjevih vozil. V tem poslu niso sodelovale.

SŽ zaradi zastojev v tovornem prometu v zadnjih dneh niso 
prejele nobenih odpovedi poslov, ravno obratno. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
SŽ zaradi zastojev v tovornem prometu v zadnjih dneh niso prejele nobenih odpovedi poslov, ravno obratno. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Mes je danes v izjavi za medije zagotovil, da Slovenske železnice (SŽ) v poslu Luke Koper z Daimlerjem niso sodelovale, saj je posel dobil Rail Cargo Carrier. Kot upravljalec javne železniške infrastrukture pa SŽ vsem prevoznikom, ki opravljajo prevoze tovora v Sloveniji, omogočajo enake pogoje. Zagotovile so tudi, da so se zaostanki že bistveno zmanjšali.

"Vsem strankam, kot je Mercedes, in njihovim prevoznikom sporočamo, da so se zadeve normalizirale, da je proga čez Slovenijo absolutno urejena in da bodo njihovi vlaki zagotovo prispeli v koprsko pristanišče," je poudaril Mes.

Na enotirni progi med Divačo in Koprom so namreč decembra in januarja potekale tri dvodnevne zapore zaradi nujnih vzdrževalnih del - tir se je namreč na dveh kilometrih posedel in odločili so se za zamenjavo. Dela sicer še niso končana; tako bodo progo za dva dni zaprli še za velikonočno nedeljo in ponedeljek, čeprav je bila zapora sprva načrtovana za 7. in 8. februar. Ker pa si želijo najprej sanirati zaostanke, so jo zamaknili.

Težave pri neoviranem odvijanju prometa, ki so jih večinoma že odpravili, so poleg zaradi zapor nastale tudi zaradi investicijskih del na drugih odsekih proge v Sloveniji in Avstriji, zaprtja mejnih prehodov v Avstriji ter nepredvidenih izrednih dogodkov na progi.

Generalni direktor SŽ poudarja, da pri sklenitvi posla nihče ne more jamčiti, da zapletov na tirih ne bo, ker lahko kadarkoli pride do nepričakovanih dogodkov. "Jamčimo pa lahko, da je proga do Luke Koper cenejša in konkurenčnejša, kot če bi tovor šel do Trsta ali Reke, in da se letne količine povečujejo," je dejal.

Slovenska železniška infrastruktura je sicer v nezavidljivem stanju, se pa ta izboljšuje, vanjo je država v zadnjih petih letih vložila milijardo evrov. Je pa res, priznava Mes, da smo v času gradenj priča zaporam; Slovenija je namreč majhna in nima obvoznih tirov, zato tovor takrat išče obvoze in tudi obide Slovenijo.

STA


Najbolj brano