Ustavno sodišče zavrglo zahtevo za presojo določb o višini povprečnine

Ustavno sodišče je zavrglo zahtevo mestnih občin za presojo dveh členov zakona o izvrševanju proračuna za leti 2014 in 2015, ki sta določila višino povprečnine za občine v omenjenih dveh letih. Temeljni razlog pa je, da je zakon med postopkom pred ustavnim sodiščem prenehal veljati.

Ustavno sodišče je zavrglo zahtevo mestnih občin za presojo 
dveh členov zakona o izvrševanju proračuna za leti 2014 in 
2015, ki sta določila višino povprečnine za občine v omenjenih dveh letih.  Foto: Srdjan Zivulovic
Ustavno sodišče je zavrglo zahtevo mestnih občin za presojo dveh členov zakona o izvrševanju proračuna za leti 2014 in 2015, ki sta določila višino povprečnine za občine v omenjenih dveh letih.  Foto: Srdjan Zivulovic

LJUBLJANA > Kot so na sodišču zapisali v obrazložitvi, ustavno sodišče praviloma presoja veljavne predpise. O ustavnosti predpisa ali splošnega akta, izdanega za izvrševanje javnih pooblastil, ki je prenehal veljati, pa presoja le, če predlagatelj izkaže, da niso bile odpravljene posledice njegove protiustavnosti oz. nezakonitosti.

Sodišče je tako predlagateljice pozvalo, naj izkažejo morebitne protiustavne posledice v zvezi s predpisi, kar so te tudi storile. Pojasnile so, da jim je izpodbijana proračunska ureditev, ki je prenehala veljati, povzročila negativne finančne posledice, v primeru ugotovljene protiustanosti pa bi bile upravičene do povrnitve teh sredstev.

Sodišče na podlagi njihovega odgovora ugotavlja, da pričakujejo izboljšanje svojega ekonomskega položaja, česar pa niso določno opredelile. "Glede na ustaljeno ustavnosodno presojo s temi navedbami niso izkazale t. i. pravovarstvene potrebe oz. niso izkazale, da bi ugoditev zahtevi izboljšala njihov pravni položaj," je zapisalo sodišče.

Zato je njihovo zahtevo v tem delu zavrglo, enako je ravnalo tudi pri dogovoru o višini povprečnine za leto 2015, kjer so občine prav tako izpodbijale določbo glede višino povprečnine. Zavrglo je tudi zahtevo občin za odpravo protiustavnega stanja in ureditev položaja mestnih občin, ker navedbe predlagateljic v tem delu niso obsegale z zakonom o ustavnem sodišču predpisanih sestavin.

Ustavno sodišča pa je presodilo, da je v neskladju z ustavo sedmi odstavek 86. a člena zakona o lokalni samoupravi, ki ureja pogoje, po katerih lahko združenje občin pridobi reprezentativnost. Prav tako je razveljavilo pravilnik o določitvi podprogramov, ki se upoštevajo za ugotovitev povprečnine.

Sodišče je namreč pritrdilo, da izpodbijani pravilnik ne upošteva razčlembe oz. klasifikacije občinskega

proračuna tako, da bi se podprogrami jasno nanašali le na naloge občin, določene z zakoni, ki se edine lahko upoštevajo za ugotovitev povprečnine. Ker tega ne zagotavlja, nima zakonske podlage in je zato v neskladju z zakoni, ki določajo naloge občin, so zapisali.

Ker bi takojšnja razveljavitev pravilnika v bistvenem onemogočila delovanje sistema financiranja občin, pa je sodišče določilo, da bo razveljavitev začela veljati v enem letu.

STA


Najbolj brano