Trgovci bodo določali cene 95-oktanskega bencina in dizla ob avtocestah

Vlada je na današnji dopisni seji sklenila, da trgovcem prepusti določanje cen 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva ob avtocestah in hitrih cestah, medtem ko bodo drugod po državi cene ostale regulirane, so sporočili iz urada vlade za komuniciranje. Nova uredba bo začela veljati v sredo.

Nova uredba bo začela veljati v sredo. Foto: Leo Caharija
Nova uredba bo začela veljati v sredo. Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Oblikovanje cen 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva po državi, razen ob avtocestnem križu in hitrih cestah, bo ostalo enako kot doslej: metodologija za izračunavanje cen temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečajev dolarja in evra, modelske cene pa se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij.

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) niso navdušeni nad odločitvijo vlade. Kot napovedujejo, bodo budno spremljali gibanje sproščenih cen in če bo prišlo do izrazitih podražitev, v doglednem času pa ne bo znamenj večje konkurence, bodo od tistih, ki so sprejeli takšno odločitev, zahtevali, naj sprejmejo tudi odgovornost zanjo. Podražitve se jim zdijo možne zaradi strukture maloprodajnega trga naftnih derivatov, kjer prevladujeta dve družbi. Trgovinska zbornica sicer še vedno pričakuje popolno liberalizacijo cen naftnih derivatov. Navaja izsledke analize vpliva deregulacije cen naftnih derivatov in trošarinske politike v Sloveniji, ki so jo pripravili Igor Masten, Aljoša Feldin in Sašo Polanec, da je "trg v Sloveniji zrel za popolno liberalizacijo". Študija je po navedbah TZS med drugim tudi pokazala, da lahko potencialno novi konkurenti z ustrezno umeščenimi bencinskimi servisi in ustrezen nadzor pristojnih institucij poskrbijo, da maloprodajne cene naftnih derivatov ob ukinitvi njihove regulacije v Sloveniji ne bodo pomembno zrasle. "Liberalizacija cen naftnih derivatov pa bi lahko celo zagotovila višjo prodano količino goriv in posledično višji znesek s tem povezanih pobranih dajatev, kot se je to na primer zgodilo v Italiji in Avstriji, kjer je vstop neodvisnih ponudnikov na trg privedel do znižanja cen," še pravijo v zbornici.

Marži distributerjev se za ta del, torej regulirane cene, ne spreminjata. Tako najvišja višina marže za 95-oktanski bencin znaša 0,08701 evra, za dizel pa 0,08158 evra za liter.

Medtem bodo trgovci marže za prodana pogonska goriva ob avtocestah in hitrih cestah določali sami. To sicer od aprila že velja za 100-oktanski bencin in kurilno olje, takrat se je namreč vlada odločila, da določanje cen omenjenih goriv prepusti trgovcem.

Če bo deregulacija cen naftnih derivatov na avtocestnem križu povzročila večje povišanje marž, zakon o kontroli cen omogoča vladi, da ponovno sprejme ukrep kontrole cen.

STA


Najbolj brano