Slovenski zajtrk s poštno znamko v svet

Pošta Slovenije je na pobudo Čebelarske zveze Slovenije izdala poštno znamko z vonjem po medu. Še bolj pomembno pa je, da je na njej upodobljen tradicionalni slovenski zajtrk. To je vsakoletna akcija v naših vrtcih in šolah, s katero želijo otroke naučiti, kako pomemben je zajtrk. Vse preveč slovenskih otrok namreč še vedno ne zajtrkuje.

Poštno znamko z motivom tradicionalnega slovenskega zajtrka so včeraj predstavili v Piranu. Na fotografiji z leve: piranska podžupanja Meira Hot, Boštjan Noč, Dejan Židan, Janez Bogataj in Peter Suhadolc Foto: Katja Gleščič
Poštno znamko z motivom tradicionalnega slovenskega zajtrka so včeraj predstavili v Piranu. Na fotografiji z leve: piranska podžupanja Meira Hot, Boštjan Noč, Dejan Židan, Janez Bogataj in Peter Suhadolc Foto: Katja Gleščič

PIRAN > Predsednik Čebelarske zveze Slovenije Boštjan Noč in minister za kmetijstvo Dejan Židan sta nadvse zadovoljna, da je ideja o tradicionalnem slovenskem zajtrku prešla slovenske meje, saj so jo z navdušenjem sprejele tudi druge članice EU in nekatere že uvedle tradicionalne zajtrke. “Zelo dobro pa kaže tudi naši pobudi, da bi 20. maj razglasili za svetovni dan čebel,” pravi Židan.

V Sloveniji se je na pobudo Čebelarske zveze Slovenije začelo leta 2006 z medenim zajtrkom, ki je potem v povezavi s kmeti in ministrstvom prerasel v tradicionalni slovenski zajtrk vsak tretji petek v novembru in zdaj še v dan slovenske hrane. “Otroke želimo seznaniti, da hrana ne raste v trgovskih centrih,” poudarja Boštjan Noč. Da bi akciji dali še večji pomen, so predlagali, da se ga upodobi na poštni znamki. Etnolog Janez Bogataj pravi, da ga je poštna znamka z motivom zajtrka in vonjem po medu navdušila. “Znamka je tudi sredstvo komunikacije, ki nagovarja najširši krog ljudi, tudi danes v času elektronskih komunikacij,” meni. “In še to: prepričan sem, da bi na milanskem Expu več uspeha požel tradicionalni slovenski zajtrk kot drugi naši tam predstavljeni tehnični dosežki,” dodaja. Predsednik Filatelistične zveze Slovenije Peter Suhadolc pravi, da so natisnili 70.000 teh znamk v nominalni vrednosti 0,77 evra. To ni prva znamka z vonjem ali okusom. Pred nekaj leti so izdali znamko z vonjem vrtnic, pred časom še znamko z okusom soli. “A ta z vonjem po medu je nekaj posebnega,” meni Suhadolc. KG


Najbolj brano