Slovenski startupi lani zbrali več kot 60 milijonov dolarjev

Startup podjetja s slovenskimi ustanovitelji so v letu 2014 uspela zbrati skoraj 61 milijonov dolarjev (53 milijonov evrov), je ob današnji predstavitvi vsakoletnega pregleda slovenskega startup ekosistema povedal eden njegovih glavnih avtorjev in podjetnik Boštjan Špetič.

StartUp Cafe, na katerem je bil gost podjetnik Boštjan Špetič.
 Foto: STA
StartUp Cafe, na katerem je bil gost podjetnik Boštjan Špetič.  Foto: STA

LJUBLJANA > Vsota, ki jo je uspelo zbrati 41 startup podjetjem, predstavlja približno polovico od 130 milijonov dolarjev, kolikor so jih po podatkih avtorjev pregleda startupi zbrali skupno v obdobju od leta 2006 do leta 2014.

“Spet sta se tako število startupov kot skupna količina zbranega denarja podvojila glede na predhodno leto, to se je zgodilo že petič zapored. Govorimo torej o pospešeni rasti kot trendu,” je ob robu predstavitve pregleda na dogodku Startup Cafe v Ljubljani povedal Boštjan Špetič.

V lanskem letu so bila pri pridobivanju denarja najbolj uspešna startup podjetja Layer (14 milijonov dolarjev), Lyst (14 milijonov dolarjev), Bitstamp (10 milijonov dolarjev), BellaBeat (7,5 milijona dolarjev), TVBeat (dva milijona dolarjev) in CubeSensors (milijon dolarjev).

Velika večina lani pridobljenega denarja je izvirala iz skladov tveganega kapitala, drugo so startupi dobili tudi od pospeševalnikov, množičnega financiranja, državnih mehanizmov in zasebnih vlagateljev.

“Sporočilo vsega skupaj je, da se v startup ekosistemu nekaj res dogaja,” je povedal Špetič in dodal, da želijo s pregledom v javnosti tudi izpostaviti nekatere teme, ki so pomembne za širše razumevanje tega pojava.

Vrednost startupov s slovenskimi ustanovitelji je ocenjena na več kot 600 milijonov dolarjev. Slaba polovica se jih ukvarja s spletnimi rešitvami, 40 odstotkov s strojnimi rešitvami, dobrih 13 odstotkov pa z mobilnimi rešitvami. Glede na industrijo se jih največ ukvarja s področjem zdravja, sledijo mediji in mobilnost.

Gre za vprašanja, kaj ovira startupe pri tem, da bi več zaposlovali v Sloveniji, kaj jih ovira, da bi več kapitala pritegnili v Slovenijo, in kako vzgajati nove generacije podjetnikov.

Boštjan Špetič je znan predvsem kot soustanovitelj enega izmed prvih slovenskih startup podjetij Zemanta ter poslovni angel sklada tveganega kapitala Silicon gardens (Silicijevi vrtički).

Kot izvršni direktor Zemante je pet let večinoma živel v New Yorku, kjer je spoznaval mednarodno startup sceno. Danes je prvi izmed nadzornikov v brazilskem startupu Rockcontent, svoje znanje pa deli tudi kot član nadzornega sveta v mednarodnem startupu Sphericam.

Celoten pregled slovenskega startup ekosistema za leto 2014 je dostopen na spletnem naslovu http://www.2014.silicongardens.si/.

Špetičeve izkušnje cenijo tudi pri pospeševalnikih TechStars in SeedCamp iz Londona ter TechPeaks iz Italije, kjer je del mentorske ekipe njihovim startupom. Svetuje tudi domačim startupom, je namreč svetovalec Ustvarjalnika in eden izmed mentorjev pri skoraj vseh slovenskih inkubatorjih in pospeševalnikih.

STA


Najbolj brano