Slovenski mlekarji dobili dovoljenje za izvoz mlečnih izdelkov na Kitajsko

Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia, Pomurske mlekarne in Mlekarna Planika so s strani kitajskih uradnih organov prejele dokončno dovoljenje, da se registrirajo za izvoz mlečnih izdelkov na Kitajsko, je sporočila sekcija za mlekarstvo pri Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij.

Med slovenskimi mlekarji, ki so dobili dovoljenje za izvoz 
mlečnih izdelkov na Kitajsko, je tudi Mlekarna Planika. Na 
fotografiji direktorica Anka Lipušček Miklavič. Foto: Leo Caharija
Med slovenskimi mlekarji, ki so dobili dovoljenje za izvoz mlečnih izdelkov na Kitajsko, je tudi Mlekarna Planika. Na fotografiji direktorica Anka Lipušček Miklavič. Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Slovenija si zaradi ruskega embarga in ukinitve mlečnih kvot že dalj časa prizadeva najti nove trge za slovenske proizvajalce mleka in mlečnih izdelkov. Obeti so veliki predvsem pri izvozu na Kitajsko, saj se z dovoljenjem za registracijo izvoza mlečnih izdelkov v to državo odpira velik trg.

Predstavniki obeh držav so avgusta lani parafirali protokol glede veterinarskih in zdravstvenih zahtev za mlečne izdelke, kar je bil eden od ključnih pogojev za odobritev slovenskega izvoza mleka in mlečnih izdelkov na Kitajsko.

Že lani je kmetijski minister Dejan Židan pojasnil, bi Ljubljanske mlekarne rade izvažale sterilizirano mleko, Mlekarna Celeia pa sirne namaze in nekatere druge izdelke višje dodane vrednosti. Nekatere mlekarne proizvajajo mleko v prahu, ki ga Kitajci zelo iščejo, nekatere pa fermentirane izdelke.

Dovoljenje za izvoz na Kitajsko predstavlja za slovenske proizvajalce mleka veliko priložnost, saj je Slovenija, tako kot celotna EU, zasičena s to dobrino.

Mlečna industrija v Evropi je trenutno v veliki krizi, saj je mlečni sektor zasičen z mlekom, kar potiska cene te surovine navzdol. Konec junija bodo evropski ministri ponovno razpravljali o tej temi, a med državami se pojavljajo zelo različna mnenja, Evropska komisija pa, kot kaže, nima volje za reševanje teh težav.

Konkurenca na svetovnem trgu mleka je ostra in bo še ostrejša, a tudi povpraševanje se bo povečevalo, napovedujejo strokovnjaki. Nekateri so celo prepričani, da je mleko “belo zlato prihodnosti”.

STA


Najbolj brano