Slovenska islamska skupnost začenja praznovanje bajrama

Islamska skupnost v Sloveniji z današnjim dnem začenja tridnevno praznovanje ramazanskega bajrama, ki sledi postnemu mesecu ramazan. Ob tej priložnosti so v več mestih po Sloveniji zjutraj potekale bajramske slovesnosti. Na osrednji molitvi v Ljubljani je mufti Nedžad Grabus poudaril pomen strpnosti do drugih veroizpovedi.

 Islamska skupnost v Sloveniji danes  začenja tridnevno 
praznovanje ramazanskega bajrama. Na osrednji molitvi v 
Ljubljani  je mufti Nedžad Grabus poudaril pomen strpnosti 
do drugih veroizpovedi. Foto: STA
Islamska skupnost v Sloveniji danes začenja tridnevno praznovanje ramazanskega bajrama. Na osrednji molitvi v Ljubljani je mufti Nedžad Grabus poudaril pomen strpnosti do drugih veroizpovedi. Foto: STA

LJUBLJANA > Ramazanski bajram, ki sledi mesecu posta, je za muslimane priložnost, da pozabijo in se osvobodijo morebitnih zamer ter po mesecu dni posta in duhovnega napredovanja podelijo radost s svojo družino, prijatelji, sodelavci, sosedi.

Molitev na osrednji bajramski slovesnosti v Športni dvorani Slovan na Kodeljevem je vodil Nedžad Grabus, ki je dejal, da je ramazanski bajram krona meseca ramazan, v katerem “smo se postili, molili, učili iz Korana, razmišljali o vrednotah, ki dajejo poln smisel našim življenjem”.

“Siljenje v menjavo vere in preganjanje zaradi druge veroizpovedi je gnusno in nesprejemljivo”

Poudaril je, da božja svetloba greje in osvetljuje vse ljudi, ne glede na njihovo barvo kože ali etnično pripadnost, saj da je bog stvaritelj vseh ljudi. To velja tudi za pripadnike različnih ver, saj da bi bog vse ljudi ustvaril kot pripadnike iste vere, če bi to želel, a tega ni storil, je zatrdil mufti.

Ob Ljubljani slovesnosti ob začetku bajrama potekajo še v Kopru, Mariboru, na Jesenicah, v Kranju, Tržiču, Škofji Loki, Postojni, Ajdovščini, Sežani, Kočevju, Trbovljah, Novem mestu, Krškem, Celju, Velenju, Izoli in Novi Gorici.

Zato se Grabusu zdi čudno, da nekateri verniki želijo druge prisiliti v menjavo vere ali jih preganjajo zaradi druge veroizpovedi. “To je gnusno in nesprejemljivo ravnanje. Muslimani, kristjani, judje in vsi ljudje ne glede na njihovo etnično ali versko pripadnost so božja stvarjenja. Samo s spoštovanjem pluralnosti, ki jo je ustvaril bog, lahko razumemo božjo modrost in sporočila islama,” je povedal Grabus.

Kritiziral je samooklicane vernike, ki so egoistični, oholi, netolerantni in nasilni ter delujejo zunaj splošnega interesa verske skupnosti.

V Koranu verzi nedvoumno obsojajo nasilje

“Čas, v katerem živimo, je poln zmedenih, nedoslednih in pogosto zlonamernih tem in pogovorov o islamski veri. Kot verniki zavračamo kakršnokoli delovanje, ki zagovarja povzročanje škode in psihične, fizične krivice kateremukoli človeku,” je zagotovil mufti in dodal, da so v Koranu jasni verzi, ki nedvoumno obsojajo nasilje.

“Nasilje je v popolnem nasprotju z islamskim konceptom življenja. Ni opravičila za nasilje v imenu vere. To je nasilje proti veri sami. Tisti, ki neko nasilje imenujejo islamsko, ne razumejo osnovnih načel islama. In vsako vztrajanje pri tem imenovanju otežuje položaj velikega števila muslimanov,” je zatrdil Grabus.

Islamska skupnost v Sloveniji postaja vse bolj vidna

Mufti se je dotaknil še položaja islamske skupnosti v Sloveniji, ki da je pred velikimi izzivi in se iz nevidne spreminja v vidno skupnost. Spomnil je, da se gradi džamija v Ljubljani, zato bo prisotnost skupnosti v tem mestu večja, kar je Grabus ocenil kot izziv.

“Naša naloga mora biti jasna - pomagati vsakomur, biti blizu ljudem, poudarjati vrednote, ki povezujejo ljudi, in strpno sprejemati različnost,” je pozval mufti in zbranim vernikom zaželel še bajram poln radosti in družinske topline.

STA


Najbolj brano