Slovenija že navdušuje v Milanu

Čez dober mesec bo v Milanu svoja vrata odprla svetovna razstava Expo 2015, na kateri se bo med 144 državami predstavila tudi Slovenija. Naša država je ena izmed 53 držav, ki se bodo predstavile s samostojnim paviljonom. Organizatorji pričakujejo, da bo Expo v pol leta obiskalo več kot 20 milijonov ljudi, večinoma Italijanov. In ker že vsak peti obiskovalec Slovenije prihaja prav iz Italije, je Expo izjemna priložnost za promocijo Slovenije, so prepričani v agenciji Spirit.

Expo bo svoja vrata odprl 1. maja. Slovenski paviljon je med prvimi že skoraj končanimi. Foto: STA
Expo bo svoja vrata odprl 1. maja. Slovenski paviljon je med prvimi že skoraj končanimi. Foto: STA

MILANO > Prizorišče letošnjega Expa je dober mesec pred odprtjem te največje svetovne razstave domala še gradbišče. A Italijani mirijo: brez panike. Več kot 6000 delavcev iz 15 držav vsak dan hiti z deli, da bi bili predstavitveni paviljoni čimprej končani.

Vlada je za projekt Expo odobrila pet milijonov evrov. “Ni je države, ki bi imela na voljo manj denarja kot Slovenija,” je opozorila Jerneja Lampret, generalna komisarka za nastop Slovenije na Expo 2015 v Milanu. Da na področju promocije zelo škripa, je opozoril tudi veleposlanik Mirošič: “Naše promocije se dogajajo bolj po inerciji kot načrtno,” je dejal.

Eni redkih, ki si lahko oddahnejo, so Slovenci. “Čeprav so z gradnjo začeli kasneje kot ostali, je njihov paviljon, ki je narejen povsem iz lesa in ponazarja slovensko zavezanost k varovanju okolja, že skoraj povsem nared,” je slovenske strokovnjake na sobotni novinarski konferenci v središču Milana pohvalil generalni direktor oddelka za udeležence Expa 2015 Stefano Gatti.

Slovenija, ki se na Expu predstavlja kot zelena, aktivna in zdrava država, je kot ena redkih udeleženk že pred odprtjem razstave dobila priložnost za predstavitev širši italijanski javnosti. Informacijsko središče Expa v mestnem središču, tako imenovana piramida Expo Gate, je minuli konec tedna utripala v povsem slovenskih ritmih.

Slovenski paviljon iz slovenskega lesa

Na letošnjem Expu bo Slovenijo predstavljal 800 kvadratnih metrov velik objekt, narejen pretežno iz naravnih materialov, lesa in stekla. Slovenski paviljon je plod domačega znanja: arhitekturno so ga zasnovali v ajdovskem podjetju Sono arhitekti, postavila pa ga je mariborska družba Lumar. “Slovenski paviljon s svojo podobo prikazuje razgibanost Slovenije. Zdi se mi, da je zelo konkurenčen, saj je zelo dinamičen, tehnologije so inovativne ... Žal smo bili omejeni s financami - na razpolago smo imeli 1,8 milijona evrov -, tako da se s kakšnimi bogatimi državami ne moremo primerjati. Je pa naše sporočilo zagotovo bolj jasno kot njihovo,” je med petkovim ogledom paviljona povedal arhitekt Edi Blažko.

Slovenski paviljon se s pretežno uporabo lesa razlikuje od paviljonov držav, ki tradicionalno predstavljajo vodilne v leseni gradnji, kot npr. Avstrija, Italija, Nemčija. “V Sloveniji že dalj časa govorimo, da je potrebno ponovno vzpostaviti lesno verigo, ki bi dala novih 40.000 do 60.000 delovnih mest. Mislim, da je ravno ta odločitev, da zgradimo svoj paviljon v lesu, dober signal, da Slovenija s tem misli resno,” je zadovoljen direktor podjetja Lumar Marko Lukič.

Slovenija v samem središču Expa

Slovenski paviljon naj bi po ocenah organizatorjev obiskal dober milijon ljudi. K temu bo pripomogla tudi odlična lega paviljona, je prepričan prvi mož agencije Spirit Gorazd Mihelič. A lokacija prav na križišču dveh glavnih ulic prizorišča letošnje svetovne razstave, kjer je predvideno osrednje družabno dogajanje, ni naključje, ampak rezultat dobrososedskih odnosov, je poudaril slovenski veleposlanik v Italiji Iztok Mirošič. Italija je druga najpomembnejša gospodarska partnerica Slovenije in tretji investitor v Sloveniji. Blagovna menjava med državama je lani znašala šest milijard evrov, od tega milijarda iz turizma. Italijanski gostje so najštevilčnejši tuji gostje v Sloveniji, prav zato je Expo velika priložnost za slovenski turizem, je prepričan Gorazd Skrt, direktor predstavništva javne agencije Spirit v Milanu.

“Tokratni Expo je za Slovenijo pomemben tudi zato, ker meji na države EU, ki so med največjimi in najpomembnejšimi slovenskimi zunanjetrgovinskimi partnerji,” je poudaril minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. “Interes slovenskih podjetij za iskanje poslovnih priložnosti na tujih trgih in srečanja s potencialnimi poslovnimi partnerji je velik,” je zadovoljen minister.

PETRA VIDRIH


Najbolj brano