Drugi tir ob evropski denar zaradi neizbranega zasebnega vlagatelja

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pravi, da projekt izgradnje drugega tira ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa CEF, ker še ni znan zasebni partner pri projektu. S projektom se bodo potegovali za evropska sredstva tudi v prihodnje. Meni pa, da je za drugi tir treba najprej dobiti javna sredstva in šele potem zasebnega partnerja.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pravi, da projekt izgradnje drugega tira ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa CEF, ker še ni znan zasebni partner pri projektu. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pravi, da projekt izgradnje drugega tira ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa CEF, ker še ni znan zasebni partner pri projektu. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA, BRUSELJ > Gašperšič je v izjavi za medije po današnji objavi seznama predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma CEF, na katerem ni drugega tira Koper-Divača, dejal, da so neizbor projekta drugega tira v okviru razpisa pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo.

V Luki Koper so nad odločitvijo Evropske komisije, ki izgradnje drugega tira med Divačo in Koprom ni uvrstila na seznam predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma CEF, razočarani. Kot so poudarili, ima enojni tir kljub modernizaciji svoje omejitve, zato bi dolgoročno nujno potrebovali dodaten tir. Čeprav se v Luki niso opredelili do izvlečnega tira, za katerega je Slovenija med drugim dobila potrebna sredstva, pa je jasno, da gre pri njem v najboljšem primeru za začasno rešitev.

Gašperšič: Odobreni so bili najpomembnejši in največji čezmejni evropski projekti

Članice EU so namreč prijavile več kot 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov, od tega jih je bilo izbranih 276 v skupni vrednosti 13,1 milijarde evrov. Gašperšič pravi, da so bili tokrat odobreni najpomembnejši in največji čezmejni evropski projekti.

In kljub temu, da je bil drugi tir tokrat izločen zaradi nezaključene finančne konstrukcije, pa Gašpešič meni, da je "ključno dobiti evropska sredstva, še preden bomo dobili zasebnega partnerja". Kot pravi, to ne bo mogel biti izločitveni razlog tudi na prihodnjih razpisih.

Minister pravi, da bodo nadaljevali na aktivnostih iskanja zasebnega partnerja. Odvisno od tega, kako daleč bodo prišli pri iskanju zasebnega partnerja, se bodo odločili, ali se bodo z drugim tirom potegovali za denar iz mehanizma CEF še na letošnjem razpisu, ki bo predvidoma objavljen jeseni in v okviru katerega bo po ministrovih besedah še več sredstev na voljo, ali na razpisu prihodnje leto.

Pojasnil je, da sedaj delajo nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za financiranje in izgradnjo drugega tira. Pri tem sodelujejo tudi z Organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). O tem namerava Gašperšič poročati na seji vlade 23. julija. Nato bo sledilo preverjanje interesa za izbrane najprimernejše modele.

Javni razpis za izbor zasebnega parterja bo objavljen naslednje leto

Ko bodo izbrali najprimernejši model javno-zasebnega partnerstva, bodo izvedli tudi javni razpis za izbor zasebnega parterja. Predvidoma bo objavljen v prihodnjem letu.

Minister pravi, da je zanimanja zasebnih partnerjev precej "iz zelo različnih delov sveta in zelo različnih akterjev - finančnih, izvajalskih, logističnih ..." Sicer pa je optimističen, saj bi po njegovih navedbah morali biti uspešni pri iskanju zasebnega vlagatelja.

Potrdil je, da se za drugi tir zanimajo Kitajci, Turki, Nemci in Francozi. Z določenim turškim podjetjem so imeli tudi informativni sestanek, do tovrstnih sestankov s francoskimi in nemškimi podjetji pa še ni prišlo. "Se pa interes izkazuje tudi preko veleposlaništev," je dejal.

Jeseni bodo tudi objavili razpis za revizijo projekta, s katero želijo priti do tehničnih izboljšav. Če bo šlo vse po načrtih, bi lahko drugi tir začeli graditi konec prihodnjega leta. Končan pa bi lahko bil leta 2022, je dejal minister.

Sta pa bila v okviru razpisa potrjena projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica. Za to bo Slovenija prejela skoraj 39 milijonov evrov. Gašperšič napoveduje, da se bodo dela na izvlečnem tiru lahko začela že letos, če ne bo kakšnih zapletov.

STA


Najbolj brano