Slovenec prav nič ne čuti rekordno nizkih cen nafte

Cene nafte na svetovnem trgu rekordno padajo, a to se pri nas ne kaže pri maloprodajni ceni goriva, saj vlada s trošarinami ohranja višje cene. A s tem se prodaja goriva manjša in s tem tudi prilivi od trošarin in DDV. Počasi to ugotavljajo tudi na finančnem ministrstvu. Trenutno preračunavajo trošarine na gorivo, da bi z novim modelom dosegli kar najvišji trošarinski prihodek, je napovedal minister Dušan Mramor.

Italijanski vozniki še pridejo po gorivo čez mejo, a velike gneče ni več, saj  razlike v ceni goriva v Sloveniji in Italiji niso več tako velike. Foto: Leo Caharija
Italijanski vozniki še pridejo po gorivo čez mejo, a velike gneče ni več, saj razlike v ceni goriva v Sloveniji in Italiji niso več tako velike. Foto: Leo Caharija

PRIMORSKA > Na primorskih obmejnih bencinskih servisih ni več velike gneče italijanskih vozil, saj so se cene goriva v Italiji v zadnjem času znižale in se počasi že približujejo našim. Konec minulega tedna je bilo čez mejo v Italiji liter 95-oktanskega bencina ponekod mogoče kupiti že za 1,5 evra, v povprečju pa za 1,6 evra.

30 odstotkov je znašala pocenitev cen surove nafte na svetovnih trgih od julija do danes.

Na Hrvaškem je cena bencina že nekaj časa nižja kot pri nas, v Avstriji in na Madžarskem prav tako. Naši obmejni bencinski servisi tako izgubljajo kupce goriva iz sosednjih držav, gorivo čedalje manj točijo tudi tranzitni vozniki, predvsem tovornjakarji. V Skupini OMV sicer ne želijo povedati, za koliko jim je zaradi tega v zadnjem letu padel promet. Potrjujejo le, da se delež kupcev iz Italije nekoliko dviguje, kadar je razkorak v cenah višji, in znova pade, kadar se razlike v cenah znižujejo.

Slovenska vlada s trošarinami za gorivo ravna zelo nespretno, se strinjata Aleš Peternel iz Slovenskega nacionalnega naftno-plinskega komiteja in Robert Golob iz družbe Gen-i.

6,3 odstotka je znašala pocenitev cen 95-oktanskega bencina na naših bencinskih servisih od julija do danes.

Golob sicer opozarja, da je nerealno pričakovati, da bi se nižanje veleprodajnih cen energentov takoj poznalo pri odjemalcih in da običajno vse države skušajo izkoristiti padec cen energentov, tako da povečajo dajatve. A do določene mere. “Naša država pa je bila pri dviganju trošarin malo nespretna, da ne rečem požrešna. Tako je z dvigom trošarin ustavila zunanjo prodajo. Domača prodaja goriva se verjetno ni spremenila kaj dosti, a tranzitni kupci bodo raje kupili v Avstriji in na Hrvaškem, če je tam gorivo cenejše,” pravi Golob.

1,403 evra je treba danes odšteti za liter 95-oktanskega bencina na naših bencinskih servisih.

“Pri nas so res zelo nespretni,” pritrjuje Aleš Peternel: “S takšnim modelom ne moremo biti konkurenčni. Naše društvo se pri različnih vladah že tri leta trudi, da bi se tudi pri nas cene goriva prosto oblikovale glede na ponudbo in povpraševanje. To, da država vsakih 14 dni spreminja trošarine, ni dobro, države s tržnim gospodarstvom imajo dalj časa fiksne trošarine; določijo jih, ko oblikujejo svojo davčno politiko na dolgi rok.” Peternel upa, da bo minister Dušan Mramor zdaj vendarle prisluhnil in sprostil cene goriva.

Kako daleč so na ministrstvu pri snovanju novega modela, še ni znano. “Če delamo izračune, to pomeni, da vidimo težavo,” je o tem na nedavni poslovni konferenci v Portorožu povedal Mramor.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano