Sindikati SŽ pozivajo k zagotovitvi denarja za odpravo škode po žledu

Reprezentativni sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji družb v skupini Slovenske železnice vlado pozivajo, naj zagotovi denar za odpravo posledic žleda. Če vlada ne bo zagotovila denarja, bodo, kot so zapisali, prisiljeni svoje ekonomske in socialne pravice zaščititi z vsemi sredstvi sindikalnega boja, vključno s stavko.

Reprezentativni sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji družb v skupini Slovenske železnice vlado pozivajo, naj zagotovi denar za odpravo posledic žleda Foto: Damjan Brenčič
Reprezentativni sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji družb v skupini Slovenske železnice vlado pozivajo, naj zagotovi denar za odpravo posledic žleda Foto: Damjan Brenčič

LJUBLJANA > V skupnem pismu sindikati, sveti delavcev in delavski direktorji vlado pozivajo, naj zagotovi tudi denar za opravljanje javnih gospodarskih služb, vključno z denarjem za pokritje povečanih stroškov pri prevozu blaga in potnikov zaradi dizel vleke zaradi posledic žleda.

Kot so zapisali, je vlada dolžna zagotoviti denar za odpravo posledic škode po žledu na glavni železniški progi Ljubljana-Sežana ter na odseku Pivka-Borovnica, vključno z denarjem za opravljanje javnih gospodarskih služb.

“Dejstvo je, da bo, v kolikor sredstva ne bodo pravočasno zagotovljena, to imelo za posledico poslabšanje poslovanja Slovenskih železnic. S tem bo izničen ves prispevek zaposlenih v preteklih letih za izboljšanje poslovanja,” so zapisali.

Vlada je prejšnji mesec potrdila načrt, kako Slovenskim železnicam zagotoviti denar za opravljanje obvezne gospodarske javne službe in kako sanirati škodo, ki je zaradi žledoloma nastala na železniški infrastrukturi.

Vlada je sklenila, da bo država sanirala škodo na infrastrukturi železniške proge Borovnica-Pivka in zagotovila celoten znesek v višini dobrih 40 milijonov evrov, od tega del v letošnjem letu, del pa v naslednjem, je napovedal minister za infrastrukturo in prostor, ki opravlja tekoče posle, Samo Omerzel.

Država je lastnica Slovenskih železnic in železniške infrastrukture, zato je morala vlada najti denar za sanacijo škode po žledolomu. Najbolj pereče vprašanje za Slovenske železnice je prav sanacija in vnovična elektrifikacija proge Borovnica-Pivka, saj železnice največ tovora prepeljejo iz Luke Koper. Na železnicah ocenjujejo, da je moč to progo vsaj začasno delno, ponekod pa tudi celovito, sanirati za približno 40 milijonov evrov.

STA


Najbolj brano