Radenska v češke roke

Radenska je eden najbolj prepoznavnih slovenskih proizvajalcev mineralnih vod in brezalkoholnih pijač. Od leta 2000 je bila v večinski lasti Pivovarne Laško in bila z uspešnim poslovanjem eden pomembnih delov skupine Laško, ki zaradi prezadolženosti razpada.

Novi večinski lastnik Radenske, ene najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, je češka Kofola, pijačarski velikan srednje in vzhodne Evrope.
Novi večinski lastnik Radenske, ene najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, je češka Kofola, pijačarski velikan srednje in vzhodne Evrope. 

LJUBLJANA > Mineralna voda Radenska je ena najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk. Njena zgodovina sega v 19. stoletje, ko je dr. Karl Henn v Radencih odkril vrelce mineralne vode. Vodo so začeli polniti leta 1869, dobrih deset let kasneje se je na podlagi radenske slatine začel razvijati tudi zdraviliški turizem. Radenska je v 145 letih delovanja prerasla iz lokalne polnilnice mineralne vode v vodilno proizvajalko mineralnih in naravnih vod ter brezalkoholnih pijač v Sloveniji.

Novi večinski lastnik Radenske, ene najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, je češka Kofola, pijačarski velikan srednje in vzhodne Evrope. Skupina Kofola zaposluje okoli 2000 ljudi, razpolaga pa s sedmimi proizvodnimi obrati na Češkem, Slovaškem in Poljskem. Njena najbolj znana pijača je Kofola, češki odgovor na Coca Colo.

Družba Radenska zaposluje približno 200 ljudi in letno ustvari približno 30 milijonov evrov prihodka od prodaje. V letu 2013 je proizvedla nekaj več kot 986.000 hektolitrov pijač, od tega skoraj 700.000 mineralne vode, in beležila 3,7 milijona evrov izgube. Ta je bila po navedbah družbe predvsem posledica rezervacij in negativnega finančnega izida. Načrt za letos je 5,8 milijona evrov čistega dobička.

Radensko je leta 2000 kupila Pivovarna Laško, ki je pod vodstvom Toneta Turnška in kasneje Boška Šrota gradila pijačarski in medijski holding. V lasti je imela tudi Zdravilišče Radenci, ki ga je leta 2005 prodala Savi.

Lani je družba Kofola skupaj ustvarila nekaj nad milijardo evrov prihodkov, čisti dobiček pa je dosegel 34,5 milijona evrov. Bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) je znašal 129,3 milijona evrov. V letošnjih devetih mesecih so se prihodki povzpeli na malo manj kot 729 milijonov evrov. EBITDA se je ustavila na nekaj manj kot 112 milijonov evrov, čisti dobiček pa pri 42,1 milijona evrov. Prihodki so bili glede na enako obdobje lani nekoliko nižji, dobiček pa se je skoraj podvojil.

Radenska je bila skupaj s Fructalom, ki že ima nove lastnike, pomemben del skupine Laško in je poleg dividend matični družbi v času menedžerskega prevzemanja morala pomagati tudi s posojili. Rezultat Šrotovega neuspelega menedžerskega prevzema je bančno lastništvo pivovarne in visoka zadolženost, zaradi katere mora skupina prodajati naložbe, tudi sama Pivovarna Laško pa išče nove lastnike.

STA


Najbolj brano