Radenska bo tudi portoroška

Radenska bo pristala v češko-slovenskih rokah. Pivovarna Laško je včeraj podpisala pogodbo s češko družbo Kofola za nakup 75,3 odstotnega deleža; zanj bo odštela 51,8 milijona evrov. Bo pa Radenska imela tudi portoroški priokus, saj v nakupnem konzorciju nastopa tudi podjetje P&P portoroške družine Polič, ki bo v posel vstopilo v začetku prihodnjega leta.

Peter Polič Foto: STA
Peter Polič Foto: STA

LJUBLJANA > Češka Kofola in Pivovarna Laško sta prodajno pogodbo sklenili pod odložnimi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni, da bo prišlo do izpolnitve prodajne pogodbe oziroma zaključka prodaje, kar se bo predvidoma zgodilo v začetku naslednjega leta.

Glavni direktor Kofole Janis Samaras je pojasnil, da je Radenska za Kofolo del, ki jim manjka v portfelju. Med njihovimi proizvodi so sokovi in druge brezalkoholne pijače ter naravna voda, manjka pa jim mineralna voda.

“Radenska je ena najboljših znamk in ena najboljših mineralnih vod na evropskem trgu. Ima velik potencial ne le v Sloveniji in državah nekdanje Jugoslavije, ampak tudi na češkem, slovaškem, avstrijskem in italijanskem trgu,” je povedal Samaras.

Vladimir Polič, ki pol leta praviloma živi na Tajskem, ra densko pa rad pije, je pred leti prišel na idejo, da bi to slo vensko mineralno vodo ponu dil tudi azijskemu trgu in na Bližnjem vzhodu. Uvozili so kontejner steklenic in jo začeli ponujati azijskemu trgu. “Če ne bo šlo, jo bomo pa sami spili, ne bo šlo v nič, smo rekli. A je uspelo, počasi sicer,” je ob po vezavi s Kofolo v konzorcij ju nija letos pojasnil Polič, ki je skupaj s sinovoma solastnik skupine P&P. Poličevi imajo dve podjetji za distribucijo mineralne vode - Radenska Asia in Radenska Middle East. Količine niso ve like, vendar vztrajno rastejo. SR

Podobni pogledi Čehov in Portorožanov

Direktor družbe P&P Peter Polič je povedal, da so se za sodelovanje v konzorciju - v katerem ima Kofola 60, P&P pa 40-odstotni delež - odločili, ker prek svojih družb že več let izvažajo radensko v Azijo in Srednji vzhod: “Pijače niso naš osnovni posel, zato smo veseli, da smo našli partnerja, ki razmišlja podobno kot mi in enako gleda na možnosti za rast Radenske v Sloveniji in na trgih bivše Jugoslavije ter za povrnitev njenega nekdanjega slovesa na teh trgih.”

Skupina P&P je sprva lani aprila sama oddala ponudbo za nakup Radenske, po naključju pa se Poličevi s predstavniki Kofole lani srečali na sejmu hrane in pijače v Singapurju. Ugotovili so, da imajo glede Radenske podobne poglede in na koncu so ugotovili, da bi partnerstvo prineslo več sinergij. Zato so se s Čehi povezali v konzorcij in oddali skupno ponudbo, ki je očitno prepričala tudi Laščane.

Za večji kos trga

Novi lastniki napovedujejo, da bodo poslovanje podjetja skušali konsolidirati v prihodnjih nekaj letih in osvojiti večji kos trga v sosednjih državah. Samaras je poudaril, da naj bi bila slovenska lokacija izhodišče za okrepitev prisotnosti ostalih Kofolinih znamk na Balkanu.

Skupina Laško s prodajo družbe Radenska izpolnjuje zavezo do bank upnic, s katerimi je letos spomladi podpisala sporazum o prestrukturiranju. “Pri iskanju investitorja za Radensko ni bila v ospredju samo cena, ampak tudi skrb za razvoj blagovne znamke,” je poudaril predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko, ki je prepričan, da je Radenska v Kofoli našla zanesljivega, dolgoročnega in odgovornega partnerja. Pivovarna Laško je za svoj 73-odstotni delež dobila 51,8 milijona evrov, po poročanju Financ pa mora Radenski vrniti 32 milijonov evrov posojil, ki jih je ta dajala v času Boška Šrota.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano