Prvi zapisi o prometnih nasvetih v šolah stari že dobro stoletje

Preventivno delovanje v prometu se danes poudarja kot ključno za prometno varnost, prvi zapisi o prometnih nasvetih v šolah pa segajo v leto 1908. Tedaj so šolarje opozarjali, da se za avti ne meče kamenja in se jim da prostor na cesti. Avto je nato postopoma prešel pot od žrtve do ene glavnih nevarnosti.

V prvih prometnih nasvetih v šolah  so šolarje opozarjali, da se za avti ne meče kamenja in se jim da prostor na cesti Foto: Wikipedia
V prvih prometnih nasvetih v šolah so šolarje opozarjali, da se za avti ne meče kamenja in se jim da prostor na cesti Foto: Wikipedia

LJUBLJANA > Napotke o pouku šolske mladine o nevarnosti v prometu, ki so vključevala podrobnejša navodila o ravnanju otrok na cesti, je Kraljevska uprava Dravske banovine izdala leta 1931. S prometno preventivno dejavnostjo v okviru prometne policije na tedanjem državnem sekretariatu pa so začeli po drugi svetovni vojni, v zgodovinskem pregledu pojasnjujejo na spletnih straneh Javne agencije za varnost prometa.

Po njihovih navedbah je bil takrat ustanovljen poseben referat za varnost in vzgojo v cestnem prometu. Delo je potekalo predvsem po šolah in Avto-moto društvih. Organizirali so predavanja in prve šolske krožke pionirjev - prometnih miličnikov, ki so pod nadzorom tedanjih miličnikov usmerjali promet, spremljali otroke in starejše ob prehodih čez cesto pa tudi kaznovali nedisciplinirane udeležence v prometu.

Prizadevanja za prometno varnost so okrepili konec 50. let, ko so zaradi tega, ker se je število smrtnih žrtev povzpelo na 92, ustanovili republiški koordinacijski odbor (pozneje komisija) za vzgojo in varnost v cestnem prometu. Organizirali so javna predavanja z diapozitivi in kratkimi filmi, vključila so se tudi javna občila.

Krovno vlogo v preventivnem delovanju v prometu je nato prevzel republiški svet za preventivo in vzgojo, ki je začel delovati v letu 1972, kot nacionalni svet v okviru javne agencije za varnost prometa deluje še danes. Naloga svetov na lokalni ravni je opozarjanje na glavne probleme prometne varnosti, vodenje akcij in skrb za preventivno in vzgojno delo.

“Najpomembnejše delo na lokalni ravni je prav v tem, da ljudje sprejmejo prometno varnost kot način življenja in vrednoto, za katero mora vsak posameznik opraviti svoj del nalog kot udeleženec v prometu s strpnim in varnim ravnanjem ali kot strokovnjak s svojim strokovnim delom,” navajajo na agenciji. Pri tem je po njihovih navedbah pomembno tudi regijsko povezovanje, saj se tako učinkoviteje rešujejo problemi, ki presegajo občinske okvire.

STA


Najbolj brano