Prvi sestanek ni prinesel veliko novega

Prvi sestanek delovne skupine, ki išče možnosti za financiranje investicije v drugi tir železniške proge Divača-Koper, ni prinesel veliko novega. Sogovorniki so se strinjali, da mora Slovenija v naslednjih nekaj letih nadoknaditi zamujeno, možnosti, da bi drugi tir skoraj v celoti financirali iz proračunskih ali dolžniških virov, pa ni.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič Foto: STA
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič Foto: STA

LJUBLJANA > Delovna skupina, ki jo je imenoval minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, se je danes dopoldan sestala na prvem sestanku. Ministrstvo je predstavilo investicijske projekte na javni železniški infrastrukturi, tako tiste, ki že potekajo, kot tudi tiste, ki jih država v finančni perspektivi 2014-2020 še načrtuje, so sporočili z ministrstva.

Na infrastrukturnem področju je v tem trenutku pripravljenih za okvirno 2,5 milijarde evrov razvojnih projektov z različno stopnjo zrelosti, med njimi so tudi takšni s področja železniškega prometa. To so drugi tir Divača-Koper, vozlišče Pragersko, rekonstrukcija odseka Maribor-Šentilj, pozneje pa tudi drugi tir Maribor-Šentilj, Tivolski lok in odsek Poljčane-Slovenska Bistrica.

Najbolj zahteven projekt drugi tir Divača-Koper

Delovna skupina se je strinjala, da je med naštetimi najbolj zahteven projekt drugi tir Divača-Koper. Ključno vprašanje tega projekta je njegovo financiranje. Možnosti, da bi Slovenija drugi tir skoraj v celoti financirala iz proračunskih ali dolžniških virov, ni, saj bi to popolnoma zavrlo vzdrževanje in razvoj ostale, obstoječe in tudi prepotrebne nove prometne infrastrukture.

Delovna skupina se je strinjala, da gre za izziv, ki zahteva drugačno razmišljanje in inovativne pristope pri iskanju virov financiranja oz. modelov izgradnje posameznih delov državne infrastrukture. Delovna skupina bo zato do februarja identificirala ustrezen model izvedbe projekta ter sestavila finančno konstrukcijo s kombinacijo evropskih sredstev, proračunskih sredstev in drugih virov.

Člani delovne skupine so bili povabljeni tudi k razmisleku o alternativnih virih za realizacijo enega od najpomembnejših infrastrukturnih projektov in izzivov Slovenije v prihodnje.

Naslednji teden še en sestanek

Delovna skupina se bo znova sestala sredi prihodnjega tedna, so se pa sogovorniki že danes strinjali, da mora Slovenija v naslednjih nekaj letih nadoknaditi zamujeno. Intenzivno mora pristopiti k realizaciji novih železniških projektov, dokončati pa mora tudi vse ostale ključne infrastrukturne posege na obstoječem omrežju.

Investicija v gradnjo drugega tira Divača-Koper je skupaj z DDV ocenjena na 1,35 milijarde evrov. Skladno z izdelanim osnutkom investicijskega programa je predvideno sofinanciranje projekta iz evropskih sredstev v višini 385 milijonov evrov, odprto pa tako ostaja vprašanje financiranje preostalega dela v višini 1,015 milijarde evrov (vključno z DDV).

Slovenija je projekt drugega tira prijavila tudi v investicijski načrt za Evropo, ki si ga je zamislil novi predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker. Vlogo za razpis za evropska sredstva je treba pripraviti v februarju.

STA


Najbolj brano