Primorske dobrote potujejo na Kitajsko

V gospodarski delegaciji predvsem živilskopredelovalnih in lesarskih podjetij, ki bo v začetku novembra skupaj z ministrom za kmetijstvo Dejanom Židanom obiskala Kitajsko, so tudi številna primorska podjetja.Na letalu za Peking bo med predstavniki 33 podjetij enajst primorskih.

 Slovenska podjetja se bodo v okviru obiska predstavila tudi 
na specializiranem kmetijskem sejmu v mestu Fuzhou (na 
fotografiji), kjer bo imela Slovenija svoj razstavni paviljon.
Slovenska podjetja se bodo v okviru obiska predstavila tudi na specializiranem kmetijskem sejmu v mestu Fuzhou (na fotografiji), kjer bo imela Slovenija svoj razstavni paviljon. 

PRIMORSKA > Močna ekipa v delegaciji so vinarji. Nekateri slovenski vinarji so na Kitajskem že prisotni.

V Kleti Goriška Brda, denimo, so prve korake tam naredili že pred enajstimi leti in prve resnejše posle sklenili v letu 2008. Zdaj jim kitajski trg na leto prinaša približno pol milijona evrov prometa, cilj pa je tam doseči za milijon evrov prodaje. “Tam imamo zdaj štiri partnerje in to sodelovanje bi radi še utrdili. Na tem pospešeno delamo, naši sodelavci so bili letos dvakrat tam. Na Kitajskem je vpliv države še zelo močan, zato so tam številne tržne in administrativne ovire. Upamo, da bo delegacija našega ministrstva na Kitajskem lahko kakšen postopek pospešila,” pričakuje direktor Kleti Goriška Brda Silvan Peršolja. Na Kitajsko iz Slovenije potujejo vina z visoko dodano vrednostjo, tudi cene so zelo visoke. “Naša vina tam dosegajo od 80 do 90 evrov za steklenico,” pravi Peršolja. Konkurirati pa morajo svetovnim vinarskim velesilam, ki so na Kitajskem neprimerljivo bolj poznane, kot je Slovenija. To bodo na Kitajskem skušale popraviti še Vina Santomas, Vina Ščurek in klet Simčič.

Kobaridci s sirom tolmincem

Še zelo velike ovire pa mora naša država preskočiti pri izvozu prehrambenih izdelkov na Kitajsko. “Adut Planike za izvoz na Kitajsko je sir tolminc z geografskim poreklom,” meni Anka Lipušček Miklavič, direktorica Planike Kobarid, ki bo tudi v delegaciji. Iz Kobarida bi sir izvažali prek posrednikov. “Pogovori o tem že tečejo, vendar pa moramo počakati na podpis sporazuma med Slovenijo in Kitajsko o izvozu mlečnih proizvodov,” pravi Anka Lipušček Miklavič.

Kitajci povprašujejo po ribjih konzervah

“Iz Kitajske smo v preteklosti že prejeli povpraševanje predvsem po ribjih izdelkih Delamaris. Ponudbe so bile doslej le informativne narave, ker še ni moč dobiti certifikata za uvoz na Kitajsko, kar je največja ovira,” pravi Janez Rebec, direktor Delamarisa in Pivke perutninarstva. Drugih izkušenj s kitajskim trgom še nimajo. Obisk bo po Rebčevih besedah priložnost za ugotavljanje potenciala povpraševanja na tem trgu, pospešitev izvozno- uvoznih postopkov in priložnost za graditev odnosov ter iskanje novih stikov.

Ajdovski špageti za kitajske rezance?

Na Kitajsko potuje tudi delegacija ajdovskega Mlinotesta, predvsem s kakovostnimi testeninami blagovne znamke divita in polpečenim zamrznjenim programom. Kasneje pa želijo Kitajcem ponuditi še polnjene testenine, zamrznjene slaščice in nekatere mlevske izdelke. “Živila evropskega porekla so na Kitajskem izredno cenjena in iskana. Naše izdelke bomo predstavili potencialnim partnerjem in tako iz prve roke dobili njihov odziv in se spoznali s posebnostmi trga, ki jih bomo lahko v prihodnje še bolje vključili v našo ponudbo,” pravi član uprave Mlinotesta Danilo Kobal.

Pred 20 leti je Mlinotest kekse in testenine že izvažal na Kitajsko. “Od takrat se je vse spremenilo in zdaj začenjamo na novo. Pridobivamo vloge za izvoz določenih tipov izdelkov, pripravili smo nove kataloge izdelkov v kitajskem jeziku, sodelujemo s podjetji, ki so tam že prisotna in se učimo iz njihovih izkušenj. Ovir je veliko, predvsem administrativnih. Za vsako kategorijo izdelkov je treba pridobiti dovoljenje oblasti. Posebej je treba doreči logistiko za hitreje pokvarljive izdelke,” ovire našteva Kobal. A dodaja, da je veliki kitajski trg tudi velika priložnost.

Dva primorska lesarja

“Vredno je poskusiti in se prepričati o priložnostih za prodajo našega lesa,” se strinja Janez Marinčič iz pivškega podjetja Žaga Marinčič. “Na Kitajsko teče večinoma predvsem prodaja trdih lesov, upamo, da bomo lahko tudi mi navezali kakšen koristen stik s potencialnimi kupci,” pričakuje Marinčič. Na letalu za Peking bo od primorskih lesarjev še Dimitrij Marušič iz Opatjega sela.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano