Prijava za evropski denar za drugi tir danes v Bruselj

Slovenija se bo danes prijavila na razpis evropskega mehanizma CEF za projekt drugi tir. Po besedah infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča si s prijavo na razpis v okviru lastne kohezijske ovojnice prizadevamo za 33,4 milijona evrov, okoli 35 milijonov evrov pa bi lahko pridobili iz ostankov denarja ostalih kohezijskih držav.

Po besedah infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča si s 
prijavo na razpis v okviru lastne kohezijske ovojnice prizadevamo za 33,4 milijona evrov za drugi tir, okoli 35 
milijonov evrov pa bi lahko pridobili iz ostankov denarja 
ostalih kohezijskih držav. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Po besedah infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča si s prijavo na razpis v okviru lastne kohezijske ovojnice prizadevamo za 33,4 milijona evrov za drugi tir, okoli 35 milijonov evrov pa bi lahko pridobili iz ostankov denarja ostalih kohezijskih držav. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Peter Gašperšič je novinarjem pojasnil, da se bomo danes na razpis prijavili s pripravljalnimi deli za drugi tir ter z izdelavo projektne dokumentacije za glavno traso drugega tira. Denar si obetamo iz lastne kohezijske ovojnice ter ovojnice, v katero se steka neporabljeni denar ostalih držav, je pojasnil. Rok za prijavo na omenjen razpis se izteče v torek.

Slovenija pri uresničitvi projekta drugi tir računa na okoli 250 milijonov evropskega denarja, zato se na ministrstvu pripravljajo tudi na naslednji razpis, ki naj bi bil objavljen že to sredo. Gre za razpis na področju mešanih mehanizmov, ki bo torej združeval tako denar Evropskega sklada za strateške naložbe (EFSI) kot kohezijska sredstva za uresničitev hrbteničnih evropskih omrežij. Rok za prijavo v okviru tega razpisa se bo predvidoma iztekel junija.

Gašperšič je poudaril, da je evropski denar za zagotavljanje finančne vzdržnosti tega projekta zelo pomemben. V primeru neuspeha na katerem od razpisov je po njegovih besedah določen manevrski prostor še možen, med drugim na ministrstvu dopuščajo možnost spremembe v kapitalskih deležih, tudi s povečanjem zadolževanja. “Vsekakor pa smo optimistični, da bomo z zastavljenim delom na teh pričakovanih razpisih pridobili želeni obseg sredstev,” je dodal.

Ministrstvo je pred nekaj tedni objavilo razpis za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo pripravljalnih del drugega tira med Divačo in Koprom, ki se bo zaključil junija. Nato načrtujejo objavo razpisa za izvedbo gradbenih del, kar pomeni, da bi lahko dela jeseni stekla.

V vmesnem obdobju bodo po besedah Gašperšiča delali tudi na pripravi projektne, izvedbene in razpisne dokumentacije za glavno traso projekta in jeseni načrtujejo še razpis za izvedbo teh del. Tudi dela na glavi trasi bi tako lahko stekla še letos. Skupaj naj bi gradnja drugega tira trajala dobrih šest let.

Finančna konstrukcija za drugi tir je sestavljena iz treh ključnih elementov; poleg kohezijskih sredstev še prek posojil Evropske investicije banke (EIB) in kapitalskih vložkov Slovenije ter zalednih držav. Pisma podpore za projekt so že podpisale Madžarska, Češka, Slovaška in Poljska.

STA


Najbolj brano