Pomanjkanje denarja ključna ovira za začetek gradnje drugega tira

Gradnja drugega tira med Koprom in Divačo je ključen projekt strategije o prometni infrastrukturi, ki je v pripravi. Projekt je pripravljen in v začetku prihodnjega leta bi se lahko s postopkovnega vidika že začela gradnja. Ali se bo ta takrat dejansko tudi začela, pa je odvisno od tega, ali bo mogoče zagotoviti dovolj denarja.

Pomanjkanje denarja je ključna ovira za začetek gradnje drugega tira Foto: Leo Caharija
Pomanjkanje denarja je ključna ovira za začetek gradnje drugega tira Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Udeleženci konference Infrakon 2014, ki danes poteka v Ljubljani, so se strinjali, da finančne omejitve za začetek gradnje drugega tira obstajajo, predvsem z vidika tradicionalnega vidika financiranja, ki smo ga bili v Sloveniji vajeni doslej. Ker je drugi tir nuja, se bo treba v državi dogovoriti, kako se znebiti problema pomanjkanja denarja, je na okrogli mizi poudaril predsednik Združenja za svetovalni inženiring Uroš Mikoš.

“Če je projekt dober, potem finančna sredstva ne morejo in ne smejo biti omejitev za njegovo izvedbo,” je poudaril Mikoš. Dodal je, da obstajajo tudi drugačni modeli, drugačni pristopi financiranja projektov, kot smo jih vajeni pri nas. Kot primer je navedel financiranje projekta gradnje vzporednega Sueškega prekopa, ocenjenega na približno štiri milijarde evrov. Egipt je namreč z izdajo certifikatov z ugodno obrestno mero, ki jih je ponudil državljanom in njihovim organizacijam, v osmih dneh zbral denar za gradnjo.

Da bo potreben nek nov, inovativen pristop k financiranju infrastrukturnih projektov, kot je drugi tir, so se strinjali tudi nekateri drugi udeleženci konference. Ob tem ne bi bilo smiselno zanemariti niti javno-zasebnih partnerstev, ne toliko zaradi samega denarja, temveč predvsem z vidika vodenja projekta.

Bojan Cerkovnik iz DRI je ob spoznanju, da za začetek gradnje v tem trenutku manjka le denar, ocenil, da je projekt drugi tir Koper-Divača pripravljen dobro in ob vrednosti 1,1 milijarde evrov (brez DDV) tudi finančno ustrezno ovrednoten. V ceno projekta je namreč vključeno tudi tveganje ob morebitnih kraških pojavih.

Drugi tir je zaradi naraščajočih potreb Luke Koper nujen, saj je enotirna proga na robu zmogljivosti, ob morebitnih vremenskih nevšečnostih - pred časom je del proge zasul plaz in za tri dni povsem ohromil transport - pa je Luka Koper povsem blokirana.

Gradnja drugega tira bo ne nazadnje pomembna tudi za slovensko gradbeništvo, čeprav se je treba zavedati, da se bodo pri sodelovanju na infrastrukturnih projektih slovenska podjetja soočala z ostro mednarodno konkurenco.

STA


Najbolj brano