Odgovore iščejo po diplomatski poti

Slovenijo zanima ravnanje Italije glede plinskega terminala v Žavljah. Medtem ko italijanska komisija za presojo vplivov na okolje meni, da je ta skladen z osnutkom načrta pristanišča Trst, na slovenskem okoljskem ministrstvu poudarjajo, da načrt, ki so ga prejeli v čezmejni postopek, ne vsebuje terminala.

Slovenijo zanima ravnanje Italije glede plinskega terminala v Žavljah. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Slovenijo zanima ravnanje Italije glede plinskega terminala v Žavljah. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Nad tem, da je plinski terminal Žavlje vključen v načrt pristanišča Trst, so na slovenskem ministrstvu za okolje in prostor začudeni. Načrt pristanišča Trst, ki so ga prejeli v čezmejni postopek, namreč ne vsebuje terminala, ampak predvideva na tem mestu drugo dejavnost, za katero je bila tudi podana okoljska ocena, so danes pojasnili na ministrstvu.

Ministrica za okolje Irena Majcen je v začetku meseca v Bruslju z italijanskim kolegom Gianom Lucom Gallettijem govorila o vprašanju terminala v Tržaškem zalivu. Minister ji je potrdil, da je italijanska vlada izdala okoljevarstveno soglasje za gradnjo terminala v Žavljah, in pojasnil, da še čakajo na odobritev regionalnih oblasti. Galleti je po ministričinih besedah tudi povedal, da projekt ne glede investicije ne glede zmogljivosti ni v ničemer drugačen od tistega, predvidenega leta 2009. Terminal je že takrat poskrbel za razburjenje, Slovenija pa je leta 2013 ob sprejetju seznama prednostnih energetskih projektov v skupnem evropskem interesu, dobila zagotovila, da je lahko lokacija plinskega terminala v Severnem Jadranu določena le s soglasjem Slovenije.

"Iz načrta in okoljskega poročila je bilo jasno razvidno, da plinski terminal ni del načrta in zanj tudi ni bila opravljena okoljska presoja, kar so nam zagotovili tudi strokovnjaki v okviru tehničnih konzultacij v Ljubljani 28. oktobra 2014," so poudarili na ministrstvu in dodali, da so pristojni organ Italije zaprosili za pojasnila, ali je plinski terminal v Žavljah del načrta pristanišča Trst ali ne.

Hkrati so zaprosili za informacijo, ali namerava Italija, skladno z direktivo o strateški presoji vplivov na okolje, ponovno začeti postopek presoje načrta za pristanišče Trst, ki predvideva plinski terminal v Žavljah in v ta postopek vključiti Slovenijo.

Prav tako Slovenijo zanima, kakšni bodo naslednji koraki, če bo Italija vztrajala pri svojih načrtih. Po pojasnilih ministrstva obstajata dve pravni možnosti: nadaljevanje vključevanja Slovenije kot stranskega intervenienta v upravnem sporu pred Upravnim sodiščem v Rimu ali nadaljevanje priprave tožbe pred evropskim sodiščem v Luksemburgu.

Kot so še pojasnili na okoljskem ministrstvu, bodo pismo danes predali ministrstvu za zunanje zadeve, da ga po diplomatski poti vroči italijanskemu ministrstvu.

STA


Najbolj brano