Očitki naj bi prihajali od tistih, ki zadeve ne poznajo dovolj dobro

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič zavrača očitke opozicijskih in nekaterih koalicijskih strank glede svoje neposredne odgovornosti pri neuspešnem kandidiranju projekta drugi tir Divača-Koper na razpisu mehanizma za povezovanje Evrope (CEF). Očitki prihajajo od tistih, ki zadeve ne poznajo dovolj dobro, se je odzval.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič zavrača očitke 
opozicijskih in nekaterih koalicijskih strank glede svoje neposredne odgovornosti pri neuspešnem kandidiranju projekta drugi tir Divača-Koper na razpisu mehanizma za povezovanje Evrope (CEF).

 Foto: Ziga Zivulovic Jr/Bobo
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič zavrača očitke opozicijskih in nekaterih koalicijskih strank glede svoje neposredne odgovornosti pri neuspešnem kandidiranju projekta drugi tir Divača-Koper na razpisu mehanizma za povezovanje Evrope (CEF).  Foto: Ziga Zivulovic Jr/Bobo

LJUBLJANA > Minister Gašperšič je ob robu današnje seje upravnega odbora Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine v Novem mestu, kjer je pojasnil potek projekta dolenjskega dela ceste tretje razvojne osi, povedal, da se je vlada februarja odločila, da bo projekt financirala z javno-zasebnim partnerstvom, primernega partnerja pa skušajo od takrat tudi najti.

Na ministrstvu se v okviru tega projekta že ukvarjajo s pripravo možnih modelov, omenjeno nalogo pa nameravajo končati še ta mesec. Najprimernejše modele bodo nato verificirali pri najboljših možnih mednarodnih vlagateljih in tako dobili podatke o tem, kateri model bi bil najprimernejši.

Za izbiro najprimernejšega partnerja bodo prihodnje leto pripravili razpis. Konec prihodnjega leta pa naj bi tudi sklenili pogodbo in začeli s projektom, je dodal in hkrati opozoril, da je bila Slovenija na omenjenem razpisu CEF uspešna s projektom začetnega dela drugega tira oz. t. i. izvlečnega tira, ki so mu sredstva odobrili. Razpis zanj je že objavljen, graditi pa naj bi ga začeli še letos.

Glede tega, da naj bi bil sam kriv za nekakovostno prijavo, je pojasnil, da je šlo za vladno odločitev. Hkrati pa za omenjeni projekt drugačnega financiranja, kot je javno-zasebno partnerstvo, ni možno zagotoviti.

Za pridobitev tega so potrebni tudi postopki, ki terjajo svoj čas. Da javno-zasebnega partnerstva država še ni sklenila, pa po njegovem mnenju niti ni bil izključitveni razpisni dejavnik. Prepričan je namreč, da bi si morali evropski denar zagotoviti še pred podpisom partnerske pogodbe.

Že zagotovljeni projektni denar bi iskanje partnerja močno olajšal, kar je tudi osnovna ideja sklada predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja, kjer se tudi z evropskimi sredstvi olajšuje iskanje zasebnih partnerjev za izvedbo infrastrukturnih projektov, je pojasnil.

Pogovori z možnimi partnerji bodo potekali po načelu enakopravnosti. Vse morebitne naložbenike bodo pozvali, naj pripravijo predloge za sodelovanje. Na podlagi teh bodo nato ocenili, za kateri model bodo pripravili razpis. Z vsakim posebej se ne bodo pogajali, temveč bo o izboru partnerja odločil javni razpis, je še povedal Gašperšič.

STA


Najbolj brano