Neodvisni hrvaški sindikat pozdravlja združitev Agrokorja in Mercatorja

Prevzem Mercatorja s strani hrvaškega koncerna Agrokor je dober za celotno regijo, ker se bo oblikoval močnejši regionalni trgovec, ki se bo lažje pomeril s konkurenco, je za STA ocenil predsednik Neodvisnega hrvaškega sindikata (NHS) Krešimir Sever. Pričakuje tudi koristi za lokalne proizvajalce.

 Foto: STA
Foto: STA

ZAGREB > "Združevanje je pomembno tako za varnost delovnih mest kot tudi za prodajo blaga širšega kroga dobaviteljev," je poudaril Sever.

Protiutež multinacionalkam

Novi okrepljeni trgovec je dobra protiutež multinacionalkam, ki poslujejo v regiji in ponujajo preveč uvoznega blaga, ki je mnogokrat slabše kakovosti, kot so lokalni izdelki, je dodal.

Članice EU so našle način, da bi zavarovale svoje domače proizvajalce, treba je poiskati model, ki bo zagotovil lokalnim izdelkom mesto na policah tudi v novi trgovski verigi, je navedel. Ob tem pomirja slovensko bojazen, da bodo v Mercatorju hrvaški izdelki iztisnili slovenske.

Okrepljena Agrokorjeva maloprodajna veriga bo po Severjevih pričakovanjih uspela razširiti svoje poslovanje tudi v državah, iz katerih prihaja največja konkurenca ter tudi tam prodajati izdelke hrvaških in slovenskih proizvajalcev.

V NHS ni podružnice trgovskih delavcev, ki so zaposleni v Agrokorju, a so člani enega največjih in najvplivnejših hrvaških sindikatov nekateri izmed dobaviteljev koncerna, ki je v lasti Ivice Todorića.

Sever je izrazil še pričakovanje, da bodo kmalu dokončno uveljavili pravila EU in da ne bo več zamud do dobaviteljev. "Mnogi so propadli, ker jim nekateri drugi niso plačali," je spomnil.

Hrvaški analitik: Prodaja zamuja od 10 do 15 let

Ob novici, da je prodaja dobre polovice Mercatorja hrvaškemu Agrokorju tik pred koncem, je hrvaški ekonomski analitik Damir Novotny ocenil, da združitev največjega hrvaškega in slovenskega trgovca, Mercatorja in Konzuma, zamuja 10 do 15 let. Pri postopku je bilo po njegovem mnenju preveč politike, zato sta družbi zamudili veliko časa.

"Gre za dobro zgodbo, ki je obtičala v zgodovini", je poudaril ugledni ekonomski analitik iz Zagreba.

Združitev je po njegovem mnenju dobra za obe družbi, ker bo novo skupno trgovsko podjetje z mrežo trgovin Konzuma in Mercatorja lahko konkurenčno v regiji. V isti sapi pa je opozoril, da združeno podjetje čakajo velike težave, če se ne bo prilagodilo vse bolj zahtevnemu tržišču.

"Prevzem največjega slovenskega trgovca Mercatorja ne pomeni, da Agrokor ne bo imel velikih težav s konkurenco v regiji, posebej z diskontnimi verigami skupine Schwarz, kot sta Lidl in Kaufland, ter z avstrijskim Sparom," je dejal Novotny, ki je bil razglašen za najboljšega ekonomskega analitika na Hrvaškem v lanskem letu.

“Mercatorjevi slovenski dobavitelji so bili privilegirani”

"Mercatorjevi slovenski dobavitelji so bili privilegirani in so imeli zagotovljen prostor na policah, ne glede na ceno svojega blaga. Tudi to je eden izmed razlogov, zakaj je trpelo poslovanje Mercatorja, ki ni uspel obdržati tržnega deleža," izpostavlja Novotny.

Dodaja, da so tudi na Konzumovih policah prednost dajali domačim, hrvaškim dobaviteljem, medtem ko je prednost nekaterih diskontnih trgovcev iz tujine ravno v tem, da so imeli vrsto dobaviteljev, ki so lahko ponujali cenejše blago.

Novotny je sklenil, da novega trgovca pričakuje težak boj s konkurenco, ki ni omejena zgolj na obstoječe trgovce v regiji, temveč je treba pričakovati tudi nove igralce. Posebej zahtevna pa bo naloga, če se bo Agrokor odločil za vstop na nove trge, ki jih Novotny vidi predvsem v srednji Evropi.

STA


Najbolj brano