Naše ceste so vse bolj nevarne

Direkcija za ceste je ostala brez denarja za redno vzdrževanje državnih cest. Zmanjkalo je denarja za krpanje lukenj, popravljanje prometne signalizacije. V ustreznem stanju je le še vsaka četrta državna cesta.

 Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA > “Zaradi pomanjkanja denarja direkcija za ceste letos ne more v zadostnem obsegu zagotavljati osnovnega rednega vzdrževanja v zadostnem obsegu,” opozarjajo odgovorni v direkciji. To pa pomeni, da ne bodo mogli zamenjati poškodovanih prometnih znakov, krpati udarnih jam, plužiti cest, plačati elektrike za delovanje semaforjev ... Ponekod že zdaj ljudem ne morejo zagotavljati normalnega dostopa do posameznih krajev. Pri tem omenjajo omejitve nosilnosti mostov, delne zapore cest zaradi usadov in plazov, poškodovane ceste zaradi naravnih pojavov. Iz državne blagajne zato pričakujejo 70,18 milijona evrov za zagotavljanje osnovne varnosti in prevoznosti državnih cest.

“V proračunu direkcije za ceste je za naložbe z izjemo projektov, ki jih v višini 85 odstotkov financira EU, namenjenih 0 evrov,” so včeraj poudarili na direkciji. Na luknjo v blagajni so opozorili že ob sprejemu proračuna, saj je bilo že takrat jasno, da je za redno vzdrževanje cest dovolj denarja samo za prvo polovico leta. Po njihovi oceni takšno stanje pomeni tudi veliko tveganje za voznike na glavnih in regionalnih cestah, celo ohromitev gospodarstva.

Na direkciji so še pojasnili, da so v zadnjih tednih že zadržali izvajanje nekaterih opravil, da bi lahko poravnali nekatere nujne obveznosti. Hkrati pa opozarjajo, da bi morali nekatera dela vseeno opraviti pred začetkom izvajanja zimske službe. Če, denimo, udarnih jam, ne bodo popravili do zime, bodo ceste še v slabšem stanju.

Po podatkih direkcije, ki upravlja s skoraj 6000 kilometri glavnih in regionalnih cest, je kar 64 odstotkov teh v slabem ali zelo slabem stanju. Odstotek primerno vzdrževanih cest je zaradi nižanja vsote proračunskega denarja in nezadostnih vlaganj v cestno infrastrukturo iz leta v leto nižji; po zadnjih podatkih je primernih le 27 odstotkov vseh regionalnih in glavnih cest. NR


Najbolj brano