Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov

Vlada je na današnji seji predvidoma odločala tudi o 20-milijonski dokapitalizaciji marca ustanovljenega projektnega podjetja 2TDK, katerega naloga je izvesti vse potrebne aktivnosti za izgradnjo drugega železniškega tira Divača-Koper. Sredstva bodo zadoščala za izvedbo pripravljalnih del, ki bodo predvidoma stekla poleti 2017.

Finančna konstrukcija za projekt drugega tira sicer še ni 
potrjena, a na ministrstvu za infrastrukturo zatrjujejo, da 
vrednost projekta ne bo presegla ene milijarde evrov. S temi 
informacijami je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič 
še pred današnjo sejo vlade seznanil tudi koalicijske partnerje. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Finančna konstrukcija za projekt drugega tira sicer še ni potrjena, a na ministrstvu za infrastrukturo zatrjujejo, da vrednost projekta ne bo presegla ene milijarde evrov. S temi informacijami je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič še pred današnjo sejo vlade seznanil tudi koalicijske partnerje. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Finančna konstrukcija za projekt drugega tira sicer še ni potrjena, a na ministrstvu za infrastrukturo zatrjujejo, da vrednost projekta ne bo presegla ene milijarde evrov. S temi informacijami je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič še pred današnjo sejo vlade seznanil tudi koalicijske partnerje.

Projektna družba 2TDK je bila ustanovljena konec marca z ustanovnim kapitalom v višini enega milijona evrov, danes dogovorjena dokapitalizacija v višini 20 milijonov evrov pa naj bi bila izvedena do 7. februarja 2017, ko se namerava Slovenija spet prijaviti na razpis za evropska sredstva v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (Cef).

Denar iz dokapitalizacije bo namenjen za pripravljalna dela, kot so prestavitve različnih vodov in ureditev dovoznih poti. Razpis zanje bo 2TDK objavila predvidoma spomladi.

Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.

Investicijski elaborat za gradnjo drugega železniškega tira Divača-Koper, ki ga je družba 2TDK vladi predložila minuli petek, daje v razmislek tri možne načine financiranje projekta.

Odločitev vlade o izbrani metodi se pričakuje do konca januarja, med njimi pa naj bi bila izbira javno-zasebnega partnerstva najmanj verjetna, saj bi bila gradnja proge v tem primeru dražja. Namesto tega se kot najbolj optimalna možnost ponuja javnofinančni model z udeležbo ene od zalednih držav.

Znano je, da je zanimanje za sodelovanje pri gradnji drugega tira že pokazala Madžarska, ki je zainteresirana za sodelovanje pri razvoju logistike na celotnem koridorju srednje in vzhodne Evrope.

Gradnja drugega tira naj bi sicer trajala sedem let, poleg že vloženih pet odstotkov potrebnih sredstev in neposrednih kapitalskih vložkov, ki naj bi prestavljali 40 odstotkov finančne konstrukcije, pa naj bi denar prišel še iz nepovratnih evropskih sredstev (25 odstotkov) ter kreditov Evropske investicijske banke (30 odstotkov).

STA


Najbolj brano