Ministrstvo v 2013 in 2014 neučinkovito pri cestnem prevozu potnikov

Ministrstvo za infrastrukturo v 2013 in 2014 ni ravnalo učinkovito pri zagotavljanju pogojev in izvajanju nalog v javnem linijskem prevozu potnikov v medkrajevnem cestnem prometu. Računsko sodišče mu je zato naložilo pripravo odzivnega poročila z izkazanimi ukrepi za odpravo nesmotrnosti ter izdalo priporočila za bolj učinkovito izvajanje prevoza.

Ministrstvo za infrastrukturo v letih 2013 in 2014 ni ravnalo 
učinkovito pri zagotavljanju pogojev in izvajanju nalog v 
javnem linijskem prevozu potnikov v medkrajevnem cestnem 
prometu, je ugotovilo računsko sodišče. Foto: Leo Caharija
Ministrstvo za infrastrukturo v letih 2013 in 2014 ni ravnalo učinkovito pri zagotavljanju pogojev in izvajanju nalog v javnem linijskem prevozu potnikov v medkrajevnem cestnem prometu, je ugotovilo računsko sodišče. Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Računsko sodišče je učinkovitost ministrstva v letih 2013 in 2014 preverilo na področju izvajanja njegovih nalog v javnem linijskem prevozu potnikov v medkrajevnem cestnem prometu, ki obsegajo pripravljanje pravnih in strokovnih podlag, izvajanje postopkov podeljevanja koncesij in subvencioniranja prevozov ter spremljanje in nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe, vključno z vodenjem evidenc in registrov.

Ugotovilo je, da ministrstvo ni v celoti vzpostavilo pravnih in strokovnih podlag za učinkovito izvajanje prevoza potnikov, ker ni razpolagalo z aktualnimi strateškimi dokumenti za učinkovito vodenje prometne politike. Veljavni dokumenti so bili namreč sprejeti v letih 2004 in 2006.

Vrednost večine projektov določili tik pod vrednostjo za objavo javnega naročila

Pri izbiri zunanjih izvajalcev za izvajanje temeljnih nalog je ministrstvo po ugotovitvah računskega sodišča kršilo načeli zagotavljanja konkurence med ponudniki in preglednosti javnega naročanja. Več let zapored je namreč naročalo istovrstne storitve, vendar se ni odločilo za oddajo javnih naročil po zakonu o javnem naročanju, ocenjeno vrednost večine projektov pa je določilo tik pod vrednostjo za objavo javnega naročila.

Omogočili nelojalne pridobitve naročila

Ker ministrstvo izvajanja vseh javnih prevozov ni registriralo v skladu s predpisi, je kršilo načeli preglednosti in enakopravne obravnave ter določenim koncesionarjem na ta način omogočilo nelojalno pridobitev naročila. Ministrstvo ni predpisalo načina dodatnega financiranja javnega linijskega prevoza potnikov v medkrajevnem prometu s strani občin, zato so te financirale gospodarsko javno službo pod pogoji, ki jih je določil koncesionar.

Mestne linije izven naselja registrirali kot medkrajevne

Ministrstvo tudi ni predpisalo meril za določitev višine subvencioniranja prevoza v mestnem potniškem prometu in pogojev za pridobitev dovoljenja za izvajanje mestnega prevoza potnikov izven naselja, s čimer je kršilo načeli preglednosti in enakopravne obravnave. Ministrstvo je mestne linije izven naselja registriralo kot medkrajevne linije ter prevzelo obveznost financiranja linij.

Pred podelitvijo koncesij niso ugotavljali dejanskih potreb po prevozih

Vseh postopkov podelitve koncesij in subvencioniranja prevozov ni izvajalo na učinkovit način, ker pred podelitvijo koncesij ni ugotavljalo dejanskih potreb po prevozih, ampak je uporabljalo okvirni vozni red, veljaven v prometnem letu 2003/2004. Koncesijskih pogodb tudi ni podelilo na podlagi javnega razpisa.

Potniki za enosmerno in mesečno vozovnico plačali višjo ceno

Ministrstvo je koncesionarje zavezalo k uporabi neveljavne tarife ter s tem oškodovalo potnike, ki so za enkratno enosmerno in mesečno vozovnico plačali višjo ceno. V nasprotju s predpisi je ministrstvo z občino in koncesionarjem sklenilo dogovor, po katerem je moralo ministrstvo izplačati najvišje nadomestilo, občina pa razliko med normirano stroškovno ceno in prihodki prevoznika.

Prav tako ministrstvo ni učinkovito spremljalo izvajanja gospodarske javne službe in ni javno objavilo voznih redov, daljinarja in avtobusnih postaj ter registra posebnih linijskih prevozov, kot to določajo predpisi, je ugotovilo računsko sodišče, ki zdaj čaka na odzivno poročilo infrastrukturnega ministrstva.

STA


Najbolj brano