• Vladni zakon o drugem tiru je šel sinoči zelo verjetno skozi 
glasovanje v državnem zboru. Poslanci so si za razpravo o 
njem vzeli kar sedem ur.
    Vladni zakon o drugem tiru je šel sinoči zelo verjetno skozi glasovanje v državnem zboru. Poslanci so si za razpravo o njem vzeli kar sedem ur.
    Foto: Maksimiljana Ipavec

Minister po svoji poti do drugega tira

petek, 21. april 2017, 06:00

Poslanci so včeraj zvečer po vsej verjetnosti sprejeli zakon o gradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom Divača-Koper. Do zaključka redakcije namreč še niso glasovali o predlogu, s katerim bi po besedah ministra Petra Gašperšiča omogočili, da bo “prvi vlak po drugem tiru zapeljal leta 2025.” Zakon ima podporo koalicije, a roko v ogenj zanj dajejo le poslanci SMC.

LJUBLJANA > Državni zbor je zakon sprejemal po nujnem postopku, saj da se mudi, če se želi Slovenija prijaviti na evropski razpis za nepovratna sredstva.

Nepremišljen zakon

V vlogi investitorja bo družba 2TDK, v katero bo Slovenija vložila 200 milijonov evrov. Za gradnjo bi pridobili še nepovratna evropska sredstva, najeli bi kredit pri Evropski investicijski banki (EIB), s svojimi kapitalskimi vložki pa bi v družbo 2TDK vstopile še zaledne države. “Projekt drugega tira bo koristil tako slovenskemu gospodarstvu kot gospodarstvom zalednih držav, ki so povezana s pristaniščem Koper in predstavljajo 70 odstotkov pretovora v našem pristanišču,” je poudaril minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Zakon je ohlapen in nepremišljen, so enotno opozarjale vse opozicijske poslanske skupine. Neopredeljena je zlasti vloga zalednih držav oziroma Madžarske, ki se zanima za sodelovanje pri gradnji. Sodelovanje Madžarske je nepotrebno, pa ne le zaradi tega, ker bo morala Slovenija Madžarski zagotoviti 4,5 odstotni donos na kapital, ampak tudi zato, ker se Madžarska ne bo zadovoljila le s tem donosom, so prepričani v ZL. “Predstavniki vlade sicer lahko govorijo kar hočejo, ampak madžarske zahteve so jasne: vezani posli za njihova gradbena podjetja, koncesije na naši pristaniški infrastrukturi v koprskem pristanišču in po možnosti celo posredna privatizacija Luke Koper prek novoustanovljenega holdinga,” je v imenu ZL dejal Matej T. Vatovec. Finančna konstrukcija, ki jo je v zakonu opredelila vlada, je še negotova, opozarjajo v opoziciji. “Razen države so ostali vlagatelji še pod vprašajem. Zakon pravi, da podjetje 2TDK kot investitor poskusi pridobiti sredstva proračuna Evropske unije,” je opozoril Danijel Krivec iz SDS. Če torej 2TDK ne bi uspel pridobiti evropskega denarja, bi se to breme preneslo na davkoplačevalce.

Pomisleke imajo tudi v NSi in nepovezani poslanci. Opozicijo je poleg opisanega motilo tudi sprejemanje zakona po nujnem postopku, spraševali pa so se še, zakaj je za 27 kilometrov proge sploh potrebno sprejeti poseben zakon. Pomanjkljiv je tudi nadzor nad vodenjem naložbe.

Srečno, minister!

V SMC vse te očitke zavračajo in poudarjajo, da želijo z zakonom gradnjo drugega tira premakniti z mrtve točke. Marko Ferluga je izpostavil, da kljub turbulentnim odnosom, ki jih je imel z ministrom Gašperšičem, ministra pri drugem tiru podpira. “Prišli smo do točke odločitve. V vladi se mora nekdo odločiti in vladati. Konec je tega sprenevedanja, debatiranja, politiziranja, moraliziranja,” je to, da je sedanja vlada prva, ki po 25 letih “cincanja” želi preiti od besed k dejanjem, izpostavil Ferluga.

Zakon ima podporo celotne koalicije, vendar pa so v Desus in SD dali vedeti, da zakona ne podpirajo, ker bi bili prepričani, da je dober, ampak zaradi tega, ker ne želijo ministru metati polen pod noge. V SD bi raje videli, da bi gradnja potekala v partnerstvu med državo, Luko Koper in Slovenskimi železnicami. “Toda minister se je z ekipo našim opozorilom in predlogom navkljub odločil za svojo pot,” je dejal Jan Škoberne. Čeprav se tudi v SD bojijo korupcijskih tveganj in ne poznajo vloge zalednih držav, želijo, da se projekt premakne naprej, ministru pa želijo vso srečo. “Poskušamo zaupati, da minister s svojo ekipo dela prave korake,” pa je v imenu Desus dejala Marjana Kotnik Poropat.

Glasovanje je bilo pozno zvečer, zato izidov nismo mogli zabeležiti. Za razpravo so si poslanci rezervirali več kot sedem ur.

JANA KREBELJ


Povej naprej: