Matej T. Vatovec: Minister Gašperšič je lakaj zasebnega kapitala

Ključni očitki vlagateljev interpelacije zoper ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča so zaviranje gradnje drugega tira, privatizacija državne strateške infrastrukture, sumi nezakonitega delovanja in površnost pri vodenju resorja, je danes v DZ naštel poslanec ZL Matej T. Vatovec.

Interpelacija ministra Petra Gašperšiča Foto: STA
Interpelacija ministra Petra Gašperšiča Foto: STA

LJUBLJANA > Matej T. Vatovec se je v obrazložitvi očitkov najdlje zadržal pri projektu drugega železniškega tira Koper-Divača. Spomnil je, da je minister projektu nasprotoval že ob imenovanju na položaj, nato pa nasprotovanje kmalu zamenjal za zaviranje, saj vztraja pri izvedbi prek javno-zasebnega partnerstva, ki da je najdražji možen način gradnje in pomeni tudi privatizacijo infrastrukture.

Zasebnega investitorja za drugi tir je po Vatovčevih besedah namreč mogoče dobiti le na en način - preko razkosanja in privatizacije Luke Koper ali preko privatizacije Slovenskih železnic. “Minister Gašperšič je pokazal, da ni nič drugega kot lakaj zasebnega kapitala, ki steguje prste po slovenski infrastrukturi,” je poudaril poslanec in ocenil, da bo v primeru, da Peter Gašperšič ostane na položaju, drugi tir postal nerealizirani slepi tir.

Vatovec Gašperšiču očital tudi lastitev tujih zaslug

Vatovec, ki je opozoril, da drugi tir še danes nima zaprte finančne konstrukcije, zaradi katere je pogorel tudi na razpisu za evropska sredstva (CEF), je Gašperšiču pri upravljanju z državno infrastrukturo očital tudi lastitev tujih zaslug, saj je edino, kar se je na projektu drugi tir zgodilo v času njegovega ministrovanja, ustanovitev podjetja 2TDK. Podjetje je bilo po Vatovčevem prepričanju ustanovljeno z namenom privatizacije infrastrukture.

Drugega tira po načinu javno-zasebnega partnerstva ni mogoče zgraditi, je prepričan Vatovec, ki poudarja, da minister ni storil nič, da bi našli cenejšo in hitrejšo rešitev za izvedbo projekta. Strošek gradnje bo, kot je dejal, na način javno-zasebnega partnerstva dvakrat višji, kot bi bil pri neposredni javni investiciji, poleg tega v Sloveniji nimamo nobenih izkušenj z javno-zasebnim partnerstvom pri večjih investicijah.

Ministru očitajo pritiske na nadzornike Darsa in na nadzornike Luke Koper

Vlagatelji interpelacije ministru Gašperšiču očitajo tudi pritiske na nadzornike Darsa ter na nadzornike Luke Koper, očitek pa je tudi nedokončanje modernizacije železniške proge Pragersko-Hodoš.

“Minister Gašperšič svojega dela ne opravlja na način, da bi dvigal blaginjo Slovenije, k čemur se je zavezal. Nedelo, slabo delo, zavajanja, privatizacija državne strateške infrastrukture, sumi nezakonitosti so besede, ki najbolje opišejo ministra,” je dejal Vatovec in dodal, da vlagatelji interpelacije - to so pripravili v poslanski skupini ZL, s podpisi pa so jo podprli poslanci NP in nepovezan poslanec Andrej Čuš - menijo, da Gašperšič ni primeren za opravljanje funkcije ministra za infrastrukturo.

STA


Najbolj brano