Kupci bodo ves čas lovili popuste

Zimske in poletne razprodaje oblačil in obutve so v zadnjih letih izgubile smisel, saj so trgovci vedno pohiteli z drugimi znižanji. V Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) so se zato odločili, da sezonskih razprodaj ne bodo več regulirali. Trgovci bodo sami odločili, kdaj bodo imeli razprodaje.

Izložbe že sredi novembra vabijo s popusti.
Izložbe že sredi novembra vabijo s popusti.  

PRIMORSKA > Včerajšnji sprehod po novogoriških in koprskih trgovinah z oblačili in obutvijo je pokazal, da skorajda ni trgovine, ki že sredi novembra ne bi ponujala znižanj in popustov. V novogoriški Manufakturi, denimo, so znižali cene zimskih jaken in plaščev. Z razprodajami ne bodo čakali do januarja, ampak večje popuste napovedujejo že decembra. Tudi izložbe trgovin na koprski Čevljarski ulici že sredi novembra vabijo s popusti, od deset do 40-odstotnimi. “Veliki trgovski centri so začeli s tako zgodnjimi popusti. Mi, majhni trgovci smo jim morali slediti,” je poudarila prodajalka v eni izmed trgovin.

Pravila je še vedno treba spoštovati

Novembrskim popustom bodo sledili decembrski, božični in novoletni, tako da so dosedanje uradne zimske razprodaje izgubile svoj čar. Dosedaj je namreč veljalo, da so se zimske sezonske razprodaje pri nas začele 6. januarja, poletne pa 15. julija. Zdaj tega ne bo več. Trgovci bodo vsa znižanja cen urejali po svoje. “Vse drugo pa ostaja nespremenjeno. To pomeni, da bo moral trgovec v primeru, da se odloči za razprodajo, še naprej spoštovati določbe zakona o varstvu potrošnikov v delu, ki določa način izvajanja razprodaje, ter določbe zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami,” so poudarili v zbornici.

Tudi v Italiji bi številni trgovci sprostili pravila za začetek razprodaj, a za leto 2017 te ostajajo regulirane; zimske razprodaje obleke in obutve se bodo v večini italijanskih dežel začele 5. januarja.

Podjetje mora tako razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

Potrošnik je šel na splet

V TZS pravijo, da so sledili spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov in primerljivi poslovni praksi v tujini. “Potrošnik je zaradi vse večje ponudbe, tudi preko spletnih trgovin, v zadnjih letih postal še bolj zahteven. Za svoj denar zahteva najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, pri nakupovanju je bolj preudaren, stalno spremlja in pregleduje ponudbo,” so opisali v zbornici, ki jo vodi predsednica Mariča Lah. V TZS letos opažajo, da je kupna moč potrošnikov za malenkost višja. Vendar pa so potrošniki še vedno zadržani, spreminjajo se njihove navade, kar za trgovce predstavlja izziv in potrebo po neprestanem prilagajanju ter iskanju poti za zadrževanje starih ter hkrati privabljanje novih kupcev, je poudarila Mariča Lah.

KATJA GLEŠČIČ, STA


Najbolj brano