Koncesionarja za vzdrževanje primorskih cest še iščejo

Država še vedno ni izbrala novega koncesionarja za vzdrževanje in varstvo državnih cest za širše območje Istre, Krasa, Postojne in Ilirske Bistrice. Za posel se potegujeta podjetje Godina in zdajšnji koncesionar Cestno podjetje Koper (CPK), ki je uspel s pritožbo na državni revizijski komisiji.

Vzdrževanje primorskih državnih cest je  zaradi burje in 
snežnih metežev težje  kot na drugih koncih Slovenije. 

   Foto: Cpk
Vzdrževanje primorskih državnih cest je zaradi burje in snežnih metežev težje kot na drugih koncih Slovenije.  Foto: Cpk

PRIMORSKA > Obe podjetji sta pravočasno oddali vlogo, vendar je pri obeh vlogah strokovna komisija direkcije za infrastrukturo (nekdanja direkcija za ceste) ugotovila, da ne izpolnjujeta razpisnih pogojev. Tako so nam marca pojasnili na direkciji, eni od služb ministrstva za infrastrukturo.

Novega koncesionarja so začeli iskati aprila lani. Februarja letos pa je vlada potrdila odločitev direkcije, da kandidata še ne bodo izbrali. To odločitev je CPK najprej izpodbijal pri direkciji, nakar se je sredi marca obrnil na državno revizijsko komisijo. V CPK so namreč prepričani, da je bila njihova vloga popolna ter da razpolagajo s primernim kadrom pa tudi z ustreznimi vzdrževalnimi enotami in tehnično opremo.

Vlada je pred skoraj štirimi meseci potrdila odločitev direkcije, da še ne bodo izbrali kandidata za izvajanje gospodarske javne službe rednega vzdrževanja in varstva državnih cest. Sprejela je tudi sklep o ponovitvi razpisa za izbor koncesionarja. Kako bodo ravnali, pa nam na direkciji za infrastrukturo v dveh dneh niso uspeli pojasniti.

CPK skrbi za državne ceste vse od leta 2009, z njegovim kadrom doslej ni bilo zapletov, so utemeljevali državnim revizorjem. A zanje to ni bilo merodajno, ker je zdajšnji razpis drugačen od tistega izpred šestih let. Kljub temu so CPK pritrdili, da bi jih morala direkcija pozvati, naj dopolnijo dokumentacijo, v kateri opredeljujejo kader - obračunske referente in operativce na dveh zimskih točkah. Delavce so namreč podrobno opisali samo za tri cestne baze. Predvsem pa je direkcija po mnenju državne revizijske komisije napačno ocenila, da CPK ne razpolaga s tehnično opremo, čeprav jo ima zdaj v najemu. Gre za avtomatski posipalec za mokro soljenje, rezkar za asfalt, priključek za rovokopač in podobno.

Pri vsem skupaj je zanimivo, da je propadel že drugi poskus izbora koncesionarja za južno Primorsko. Prvič so ga skušali izbrati pred dvema letoma in tedaj razveljavili celoten razpis, februarja letos pa so ga samo za območje južne Primorske. Novemu koncesionarju bi mandat trajal sedem let. Zdajšnjemu, CPK, pa je direkcija za infrastrukturo podaljšala staro koncesijsko pogodbo do aprila prihodnje leto.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano