Kitajci z ambicioznimi načrti na mariborskem letališču

Prvi mož družbe SHS Aviation, ki je od včeraj najemnik mariborskega letališča, Pang Siu Yin, je že za letos napovedal enajst rednih linij z večjimi mesti v Evropi, pa tudi s tremi na Kitajskem.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor Foto: Maribor-Airport.Si
Letališče Edvarda Rusjana Maribor Foto: Maribor-Airport.Si

MARIBOR > Družba Aerodrom Maribor je bila edini ponudnik na razpisu za najem mariborskega letališča, ki bo v skladu s pogodbo mesečno plačevala 95.000 evrov najemnine, pogodba pa ji omogoča tudi petletno podaljšanje najema. Podjetje, ki je že doslej upravljalo z letališčem, je lastniško prevzel SHS Aviation s sedežem na Nizozemskem in v Sloveniji registriranim podjetjem, za katerim stojijo azijski vlagatelji.

Po včerajšnji predstavitvi načrtov je postalo jasno, da so cilji vlagateljev, ki razpolagajo tudi z lastno floto letal v belgijski družbi VLM airlines, še bolj ambiciozni od v javnosti že predstavljenih, ki so napovedovali kar 139 milijonov evrov vlaganj, 1,54 milijona potnikov in 82.000 ton tovornega prometa letno.

Vložiti nameravajo vsaj 300 milijonov evrov, zgraditi nove terminale, hotele, trgovski center. Poleg razvoja potniškega in tovornega prometa, kjer se želijo do leta 2028 ustaviti pri dveh milijonih potnikov in 160.000 tonah pretovora letno, načrtujejo vzpostavitev simulacijskega in servisnega centra, v povezavi z načrti Maribora glede krožnega gospodarstva pa tudi center za razgradnjo letal.

Že za letos je napovedal vzpostavitev linij z Londonom, Berlinom, Hamburgom, Barcelono, Zürichom, Beogradom, Splitom in Podgorico na eni ter kitajskimi mesti Xian, Chongqing in Nanchang na drugi strani. Kot je dejal Yin, bodo to lahko storili s sedanjo 2800 metrov dolgo vzletno stezo, po podaljšanju najprej na 3300, nato pa tudi na 3800 metrov pa napovedujejo dodatne linije tudi z drugimi azijskimi državami.

Njihov belgijski letalski prevoznik trenutno razpolaga s šestimi letali Fokker 50, Kitajci pa napovedujejo nakup še šestih letal A320 in 15 letal A330, ki jih nameravajo registrirati v Sloveniji. Trenutno čakajo na letalski licenci v Belgiji in Sloveniji, ki naj bi ju dobili predvidoma maja ali junija, takoj zatem pa bodo zagnali promet, je napovedal direktor novega najemnika Pang Siu Yin.

Yin po predstavitvi ni dajal izjav medijem, da bi pojasnil, s čim bodo financirali vse načrtovane projekte in kakšne so garancije, da bodo ti tudi realizirani, je pa mariborski župan Andrej Fištravec ocenil, da gre za uresničljive načrte. “Skupaj delamo že več kot dve leti, dosegli smo nekatere sporazume o sofinanciranju povezav s kitajskimi mesti, ob tem pa gradijo floto, ki bo večja od tiste, s katero razpolaga naš nacionalni prevoznik,” je še dejal Fištravec.STA


Najbolj brano