Gašperšič: Pri drugem tiru odprte še vse možnosti

Interes za projekt drugi tir je doslej izkazalo več držav, je ob robu delavnice TENT-T 2016 na Brdu pri Kranju dejal infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Največkrat se omenja Madžare, ki imajo po besedah ministra velik interes na celotnem koridorju srednje in vzhodne Evrope. Vse možnosti so po besedah Gašperšiča sicer še odprte.

Interes za projekt drugi tir je doslej izkazalo več držav, je ob 
robu delavnice TENT-T 2016 na Brdu pri Kranju dejal infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Interes za projekt drugi tir je doslej izkazalo več držav, je ob robu delavnice TENT-T 2016 na Brdu pri Kranju dejal infrastrukturni minister Peter Gašperšič. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

BRDO PRI KRANJU > Kot je ob robu delavnic pojasnil Gašperšič, je revizija projekta drugi tir v zaključni fazi. "Mi smo dali pripombe na predlog končnega poročila. Tega zdaj pričakujemo 25. novembra, ko bomo izsledke tudi predstavili," je dejal.

Minister je pojasnil, da bodo na podlagi poročila oblikovali zaključno pripravo finančne konstrukcije projekta, odločili pa se bodo tudi glede same izvedbe projekta. Po ministrovih besedah delajo tudi vse potrebno, da se Slovenija prijavi na tretji razpis v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), ki se izteče 7. februarja.

V nadaljevanju pričakuje objavo še enega pomembnega razpisa s strani EU, ki bo omogočal tudi kombiniranje nepovratnih sredstev in sredstev iz mehanizma EFSI oz. t. i. Junckerjevega naložbenega načrta. Sledi še prijava na ta razpis, tako da bomo maksimizirali možna financiranja s strani evropskih sredstev, je dejal Gašperšič.

Država bo prispevala 200 milijonov, Madžarska je tudi interesirana

V grobem bo sicer finančna konstrukcija po njegovih besedah sestavljena iz kapitalskih vložkov, nepovratnih evropskih sredstev in t.i. dolžniškega kapitala - posojil. Slovenija bo vložila 200 milijonov evrov kapitalskih vložkov, kar je polovica potrebnih. Kot je dejal minister so možni vložki s strani Madžarske, od katere že imajo ponudbo. "Tu so še nepovratna sredstva, kar pa se tiče dolžniškega kapitala, pa računamo na sredstva preko EFSI mehanizma. V okviru tega se bodo najemala posojila, ki bodo potrebna za zaprtje celotne finančne konstrukcije," je ponovil.

Gašperšič je še dejal, da so glede projekta v osnovi usmerjeni na to, da finančno konstrukcijo usposobijo v okviru projektnega podjetja 2TDK, tako da iščejo predvsem vlagatelje v to podjetje. "Usmerjeni smo v iskanje teh rešitev, ne predvidevamo, da bi se sedaj ukvarjali s kakršnimikoli kapitalskimi vlaganji v samo Luko Koper. Želimo pa tako Luko kot Slovenske železnice vključiti v sodelovanje v okviru podjetja 2TDK. Ali bo to holdinško ali kako drugače, pa bodo pokazale analize," je pojasnil minister.

“Odločili se bomo za tisto, ki bo najbolj ustrezala Sloveniji in Madžarski”

Interes za investicijo v projekt je po besedah ministra predvsem na deklarativni ravni doslej izkazalo več držav, med drugim imajo pismo Slovaške. Glede investiranja se sicer omenja predvsem Madžare, ki so po Gašperšičevih besedah zainteresirani za sodelovanje pri razvoju logistike na celotnem koridorju srednje in vzhodne Evrope.

Pri tem je minister izpostavil, da je Slovenija pripravljena sodelovati na fleksibilne načine in da so odprte še vse možnosti. "Odločili se bomo za tisto, ki bo najbolj ustrezala Sloveniji in Madžarski, s ciljem, da omogočimo kar največji razvoj logistike za naslednjih nekaj desetletij," je še dejal.

Posveta se je udeležila tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Kot je dejala, gre za pomemben posvet, ki bo naredil še en korak naprej k sposobnosti priprave projektov in razumevanju različnih oblik finančnih mehanizmov, ki so danes na voljo na nivoju EU.

Tudi komisarka se je dotaknila projekta drugi tir in ocenila, da je Slovenija dovolj motivirana, da pripravi dobro dokumentacijo, po zadnjih podatkih se tudi ustrezno organizira.

STA


Najbolj brano